Gå til innhold

Hjelp på vei


Frustrertpike

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp og innspill til hvordan jeg skulle legge opp styrketreningen.

Tidligere har jeg bare fokusert på løping, men nå vil jeg gjerne trene mer styrke og hovedfokus er armer og mage, da jeg ikke har så veldig mye å skryte av der. Ellers tenker jeg å trene styrke på resten av kroppen for å opprettholde, forebygge skader og få mer markerte muskler.

Iallfall ikke se utrent ut på overkroppen i forhold til beina, slik som nå.

Hvordan bør jeg fordele styrkeøvelsene?

Jeg pleier å løpe 6 ganger uken og har lyst til å få inn styrkeøvelser etter løpeøkten.

(det skal sies at når jeg skriver armer, så er bryst og skulder med)

Har tenkt litt og kommet frem til 3 løsninger:

1) Styrke på hele kroppen 3-4 ganger i uken (med minst en dag med restitusjon mellom)

eller

2) Trene styrke på ovekropp og nedre del annenhver trening. (Dag 1 overkropp, dag 2 nedre del, dag 3 overkropp..osv)

eller

3) Fokusere på ett område, men kjøre armer og mage annenhver dag.

Dag 1: Mage + armer

Dag2: Lår + rumpe legg

Dag3:Mage + armer

Dag:4 Rygg + rumpe+ ekstra bøy og tøy

Dag 5:Mage + armer

Dag 6: Bøy og tøy.

Hva synes dere? Innspill tas imot med glede.:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke noe poeng i å splitte opp kroppen din, så hvis jeg var deg ville jeg gått for fullkropp, eventult en to-splitt som du vurderer i alternativ 2. Ellers så kan du jo kanskje prøve deg på en push/pull/legs split? Jeg er fan av den fordi det er så enkelt å huske.. haha :) Da har du også et ferdig oppsatt program som du kan følge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Jeg elsker å løpe da, men kan jo kutte ned, jogge eller evt gå de dagene jeg trenger styrke. Men jeg føler at jeg har ganske bra med muskler i beina, foruten legger og ankler. Rumpen trives jeg med at er liten, så lenge den ikke er slapp. Men det er liksom armene som er problemet, de er liksom så "pinglete" og det samme gjelder egentlig magen.

Får prøve ut 3 ganger med styrke i uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...