Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en pause fra styrketrening de to siste månedene pga. skader. Har fått satt opp ett styrkeprogram som deles inn i tre:

1. bryst, skuldre, core

- benkpress

- skråbenk

- skulderpress

- fronthev

- sidehev

- planke og diverse slyngeøvelser

2. bein, rumpe

- knebøy (evt. boks bøy)

- strake markløft

- bulgarske utfall

- hip thrusts

- glute bridge

3. rygg, armer

- markløft

- nedtrekk (bredt grep)

- pullups og chins

- roing med stang

- facepulls

- hantelcurl

- franskpress

Hva synes dere? Er det noen øvelser jeg kunne byttet ut med noen andre mer effektive?:)

Fortsetter under...

Øvelsesutvalget er greit nok - om de er effektive eller ikke kommer an på om man utnytter(mestrer) øvelsen

Hvor lang treningserfaring har du? dersom du er 96-mod og 17år regner jeg med du ikke har trent styrketrening i 2-3år ++

Ville anbefalt helkropp i stedet for spiltprogram

Øvelsesutvalget er greit nok - om de er effektive eller ikke kommer an på om man utnytter(mestrer) øvelsen

Hvor lang treningserfaring har du? dersom du er 96-mod og 17år regner jeg med du ikke har trent styrketrening i 2-3år ++

Ville anbefalt helkropp i stedet for spiltprogram

Har trent styrke siden februar 2013, altså ikke så lenge. Har prøvd med fullkroppsprogram tidligere, men pleide å trene styrke 4-5 dager i uken og da kunne jeg ikke trene hele kroppen hver gang. 4-5 økter i uken er vel mye å starte opp med? Kanskje jeg skulle begynt med 3 fullkroppsøkter i uken i starten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...