Pippen Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 Har trent x-press siden oktober, men har ikke vært veeeldig konsekvent med periodiseringen. Har imidlertid hatt grei økning i de fleste av øvelsene. Har nå lest litt om Starting Strength og ser at dette er et mye "enklere" program uten periodisering og den slags og vurderer å bytte til det... Vil det være bedre for meg å kjøre det enn X-press, eller burde jeg holde meg til X-press nå som jeg først har begynt med det? Har trent baseøvelser siden jeg starta på x-press, men har trent "andre" ting før den tid da, også styrke, men ikke særlig systematisk. Trener x-press 4 ganger i uka. I tillegg gjerne kardio 1-2 ganger i uka for tida. Er ca 160 høy, jente, 53 kg. Spiser ca 2000 kcal pr dag. Lagt på meg 3 kg siden i sommer. Forhåpentlig mest muskler ;-) Siter
Broseidon Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 Har trent x-press siden oktober, men har ikke vært veeeldig konsekvent med periodiseringen. Har imidlertid hatt grei økning i de fleste av øvelsene. Har nå lest litt om Starting Strength og ser at dette er et mye "enklere" program uten periodisering og den slags og vurderer å bytte til det... Vil det være bedre for meg å kjøre det enn X-press, eller burde jeg holde meg til X-press nå som jeg først har begynt med det? Har trent baseøvelser siden jeg starta på x-press, men har trent "andre" ting før den tid da, også styrke, men ikke særlig systematisk. Trener x-press 4 ganger i uka. I tillegg gjerne kardio 1-2 ganger i uka for tida. Er ca 160 høy, jente, 53 kg. Spiser ca 2000 kcal pr dag. Lagt på meg 3 kg siden i sommer. Forhåpentlig mest muskler ;-) Du går ikke feil med noen av programmene, men det hadde jo vært interessant å vite hvor mye du tar i baseøvelsene da (bøy, mark og benk). Hvis du tar veldig "lite" i de så kan nok SS være å anbefale. Siter
Pippen Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Skrevet 19. desember 2013 Vet ikke hva max er, men dette var det jeg trente med sist. Knebøy: 75 kg Mark: 65 Benk: 32,5 (flaut... 5x4). Siter
Broseidon Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 Vil si du er ganske sterk jeg. I hvert fall i bøy og mark, benken kan nok med fordel bli bedre. Vet ikke om du ville fått mye igjen for å begynt på starting strength i og med at du allerede er ganske høyt på noen øvelser. Du kan jo prøve det ut og i verste fall bytte tilbake etter en måned eller to? Pippen 1 Siter
Felicie Skrevet 20. desember 2013 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har trent noe lignende Starting Strength før og trener nå X-press. Min erfaring er at det er mye lettere å øke i Starting Strength fordi du trener alltid lavrep (hvertfall i baseøvelsene) og på den måten bare "øver" på en type reps-antall. Med X-press må du jo mestre øvelser i alle mulige repsantall Skjønner du hva jeg mener? Når det skal sies er jeg veldig fornøyd med X-press. Gøy med variasjon og synes kroppen min har respondert veldig bra utseendemessig Ikke like dramatiske økninger, men for min del er ikke alltid det poenget. Du er uansett veldig sterk i bøy og mark utifra din høyde og kroppsvekt, stå på Pippen 1 Siter
Pippen Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Skrevet 20. desember 2013 Da tror jeg at jeg fortsetter med X-press ei stund til! Takk for tilbakemeldinger :-) Felicie 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.