Gå til innhold

Tilbakemelding på treningsprogram


Ellie00

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte det nye året med et nytt treningsprogram. Tok utgangspunkt i en 2 splitt jeg fant her inne på FB og har gjort noen få endringer. Er langt ifra noen ekspert på dette her, så setter veldig pris på tips og tilbakemeldinger :)

Dag 1 (6-12 reps) 30-60 sek pause (Lavrep.)

1. Fremoverbøyd roing med stang (3 sett)

2. Low row (2 sett)

3. Nedtrekk bredt grep (2 sett)

4. Face Pull (3 sett)

5. Benkpress (3 sett)

6. Franskpress 3 sett

7. Dips (3 sett)

8. Militærpres (3 sett)

9. Sidehev (3 sett)

Dag #2 (12-16 reps) 60-90 sek pause (Høyrep.)

1. Bicepscurl (2 sett)

2. Chins (2 sett)

3. Knebøy (3 sett)

4. Markløft (3 sett)

5. Goblet Squat (2 sett)

6. Bulgarske Utfall (3 sett)

7. Hip Thrust (2 sett)

8. Planke + Sideplanke (2 sett)

Dag #3 (12-16 reps) 60-90 sek pause (Høyrep.)

1. Fremoverbøyd roing med stang (3 sett)

2. Low row (2 sett)

3. Nedtrekk bredt grep (2 sett)

4. Face Pull (3 sett)

5. Benkpress (3 sett)

6. Franskpress 3 sett

7. Dips (3 sett)

8. Militærpres (3 sett)

9. Sidehev (3 sett)

Dag #4 (6-12 reps) 30-60 sek pause (Lavrep.)

1 Bicepscurl (2 sett)

2. Chins (2 sett)

3. Knebøy (3 sett)

4.Markløft (3 sett)

5.Goblet Squat (2 sett)

6.Bulgarske Utfall (3 sett)

7.Hip Thrust (2 sett)

8.Planke + Sideplanke (2 sett)

Hva tror dere?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er langt fra noen ekspert selv, men det første jeg la merke til her er rekkefølgen på øvelsene. I utgangspunktet bør du prioritere baseøvelser som knebøy og markløft før bicepscurl (altså at baseøvelsene kommer først).

Ja, ble litt random rekkefølge dette her. Skrev igrunn bare ned øvelsene jeg ville ta med, så rekkefølgen på dette var bare tilfeldig.. men det skal jeg absolutt ordne på. takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det ser ut som om chins står oppført som en biceps øvelse i dette programmet. Det er jo en basic øvelse for hele ryggen, og biceps blir jo selvfølgelig veldig kjørt her, men siden du har kjørt ryggen dagen før..? På den andre siden er det jo bare 2 sett, så det går kanskje bra.

Kanskje du burde valgt en annen core øvelse dag 2, som pallof press, woodchoppers eller rollouts for eksempel. En liten variasjon bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde valgt en annen core øvelse dag 2, som pallof press, woodchoppers eller rollouts for eksempel. En liten variasjon bare?

Takk for gode tips! Begynner i grunn å bli mektig lei av planken, så tror jeg bytter ut den med en av de du skrev over her.. Alltid bra med litt variasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke kompensere ved å kjøre bein hver dag om du ikke trener markløft og knebøy samme dag, du har jo allerede bra volum på beintreninga gjennom andre øvelser. Så jeg ville anbefalt knebøy en dag og markløft en dag. Så dropp markløft/knebøy på dag 1 og 3.

Høy frekvens på beintrening/knebøy kan fungere veldig bra, men da må du redusere volumet og nedprioritere markløft en periode.

Ellers synes jeg du har litt vel mange forskjellige øvelser og jeg ville nok redusert antall øvelser og volum noe totalt sett slik at du kan fokusere mer på å ha god framgang i noen øvelser, men det kommer litt ann på hvor høyt volum du er vant til og hva du har trent før. Men husk at det er ikke slik at mer volum (mange sett) alltid gir større effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke kompensere ved å kjøre bein hver dag om du ikke trener markløft og knebøy samme dag, du har jo allerede bra volum på beintreninga gjennom andre øvelser. Så jeg ville anbefalt knebøy en dag og markløft en dag. Så dropp markløft/knebøy på dag 1 og 3.

Da gjør jeg det. Kjører markløft dag 2 og Knebøy dag 4! Tusen takk for gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...