Gå til innhold

Inbody 720


Sknerten

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med denne?

Jg målte meg for 5 uker siden og fikk ett resulatet. blandt annet at jeg er lettere overvektig og må ned 8.1 kg. Er ikke veldig overvektig for å si det sånn og muskelene mine vises rett over normalen.

Nå tok jeg testen igjen i går, og etter 5 uker viser den at jeg har gått opp ca 1 kg i fett og faktisk gått ned litt i muskelmasse..

Det stemmer jo ikke for jeg har trent starting strenght 3 ganger i uka siden da og hatt ett sunt kosthold. Utseende messig ser jeg at muskler har blitt større overalt på disse ukene og blitt mer markert??

Noen som kan forklare meg det resulatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff enda et offer for inbody 720. Det finnes så mange filkilder siden de elektriske signalene bare måler massetettheten mellom de ulike stoffene i kroppen som inneholder ulik massetetthet(bein,involler,fett,muskler). Her er en link så skjønner du kanskje hvorfor:

http://www.bodyanalyse.no/InBody-720/Detaljert-forklaring/Huskeregler-for-analyse-med-InBody-720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, elektriske målinger kan "bomme" med så mye som 15%!! Selv om de pleier å kunne vise en indikator over tid over økning/minsking i forskjellige målinger. Men da må man pase på utrolig mye slik at forholdene er så like for hver gang du måler.

Men bortsett fra det, hvor mye kontroll har du på både trening og kosthold? Det er en velkjent fenomen at vi liker å tro at vi gjør alt "riktig", men så viser det seg når man går gjennom ting at det har vært store feilmarginer. Uansett, det viktigste er hvordan DU FØLER DEG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...