Gå til innhold

Behandling for senebetennelse


Pangaea

Anbefalte innlegg

Jeg var til legen igår og fikk henvisning for senebetennelse i begge armene. Har blitt mer plaget i det siste, enten på grunn av trening eller mer sitting foran PCen. Jeg har hatt senebetennelse i mange år, som betyr at det har blitt kronisk slik jeg har forstått det. Men nå skal det endelig fikses - forhåpentligvis.

Bor i Oslo. Er NIMI det beste stedet å henvende seg, eller hva vil dere eksperter anbefale? Ole-Mats Moskvil

Har også trøbbel med knær, så håper fysio/manuellterapeut kan ta en titt på de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det snakk om underarm/albue, typ musearm? I så fall er Joakim Særheim ved Hans og Olaf fysioterapi en av de beste i bransjen. Ellers har du selvfølgelig meg et lite timinutters steinkast utenfor Oslo ;)

Det er absolutt mulig å bli fin igjen selv om det har blitt "kronisk", men du må nok belage deg på å smøre deg med litt tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om underarm/albue, typ musearm? I så fall er Joakim Særheim ved Hans og Olaf fysioterapi en av de beste i bransjen. Ellers har du selvfølgelig meg et lite timinutters steinkast utenfor Oslo ;)

Det er absolutt mulig å bli fin igjen selv om det har blitt "kronisk", men du må nok belage deg på å smøre deg med litt tålmodighet ;)

Vil tro det er såkalt musearm ja. Kjenner det ofte rundt albuen, og noe oppover og nedover armen. Er vondt å sitte med albuen på bordet, slik jeg har en uvane med å gjøre (hvile hodet), og også litt vondt/ukomfortabelt å sitte med hendene på bordet, som nå når jeg skriver på tastatur.

Takk for tipset om Joakim Særheim. Han burde passe bra. Men så ser jeg dette under hans profil.

Arbeider utenfor driftstilskuddordningen, garantert tilgang på behandling innen 2 dager.

Hvis dette betyr at han ikke tar imot driftstilskuddspasienter i det hele tatt, så blir det for dyrt for min del :(

Hvor holder du til Ole-Mats Moskvil? Driftstilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette betyr at han ikke tar imot driftstilskuddspasienter i det hele tatt, så blir det for dyrt for min del :(

Hvor holder du til Ole-Mats Moskvil? Driftstilskudd?

Det betyr at hvem som helst kan komme til han, men man får ikke refusjon fra Helfo slik at man må dekke hele beløpet selv. Jeg jobber også uten driftstilskudd, men pleier å gi litt rabatt til pasienter fra fitnessbloggen slik at prisen ikke blir så gal likevel. Holder til i Lillestrøm, litt langt unna, men er tross alt kun 10 min med tog fra Oslo og lokalene våre ligger like ved togstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kontakt med ham på mail, og han sa han ikke hadde driftstilskudd (litt kjipt), men anbefalte noen som het Stian Lundby og Lars Martin Dag Steen. Ser ut som den siste holder til godt utenfor Oslo, men Lundby kunne gått an (Bjerke). Disse skal visstnok ha driftstilskudd, som jeg dessverre trenger pga rævva økonomi. Om det blir veldig mange behandlinger neste år, kommer det vel inn på frikort 2 også.

Lillestrøm er ikke så forferdelig langt unna, men det går litt ekstra tid og penger, dessverre. Ikke tenkt på å etablere deg i Oslo da? ;)

Tenkte jeg skulle spørre om knetrøbbel også når jeg kommer til behandling. Går det greit å ta dette også, eller blir det krøll med betaling/driftstilskudd siden jeg "bare" har henvisning om albuetrøbbel? Helse-Norge kan jo være litt vel firkanta... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle spørre om knetrøbbel også når jeg kommer til behandling. Går det greit å ta dette også, eller blir det krøll med betaling/driftstilskudd siden jeg "bare" har henvisning om albuetrøbbel? Helse-Norge kan jo være litt vel firkanta... :|

Kommer an på hvor firkanta terapeuten er, som regel skal det ikke være noe stort problem. Problemet oppstår heller om du hadde hatt en diagnose som gir krav på full refusjon, altså at du ikke måtte betalt egenandel, men det gir ingen av dine lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...