Gå til innhold

lavkarbo og trenig,før og etter mat??


DuAnita

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg. Må jeg spise rett etter trening på lavkarbo. Det er jo slik at innen ca 45 min etter trening er kroppen spesielt mottaklig for næring som videre går rett til musklene osv. Jeg har alltid hivd i meg rett etter trening en liten herbalife shake med litt ekstra proteinpulver rett etter trening, og sulten melder seg fort igjen etter en times tid! Er det nødvenig med all denna etingen eller kan jeg klare å vende meg av med det. Har bare spist lav karbo en 14 dagers tid ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Når jeg gikk på lavkarbo pleide jeg å ta en Prozym shake rett etter trening, og da kom ikke sultfølsen før 2 til 2, 5 time senere. Med plenty med protein i kosten + proteinshake så burde du egentlig føle deg ganske mett hele dagen, men det kommer jo an på hva du faktisk spiser i løpet av dagen. Er målet å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan hjelpe meg. Må jeg spise rett etter trening på lavkarbo. Det er jo slik at innen ca 45 min etter trening er kroppen spesielt mottaklig for næring som videre går rett til musklene osv. Jeg har alltid hivd i meg rett etter trening en liten herbalife shake med litt ekstra proteinpulver rett etter trening, og sulten melder seg fort igjen etter en times tid! Er det nødvenig med all denna etingen eller kan jeg klare å vende meg av med det. Har bare spist lav karbo en 14 dagers tid ca.

Nei, slik er det nå ikke. Det er en ting at man er _sliten_ etter trening og at det gjør godt for kropp og sjel å få i seg litt mat, men kroppen bruker faktisk en del timer på å bryte ned næringsstoffer og bruke de videre.

Mener myseprotein er " raskest" av proteinene med fem eller seks timer, eller noe sånt. Uansett; er du knallsulten etter trening; spis.

Men hvis ditt mål er å gå ned i vekt er det greit å holde et øye med hvor mye du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...