Gå til innhold

Helkroppsprogram uten baseøvelser.


MegaYo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært litt på/av i forhold til trening over lengre tid nå. Dette grunnet en del skader. Mer spesifikt i nedre rygg. Jeg har prøvd meg på markløft, foroverbøyd roing og knebøy igjen, men jeg kjenner at det ikke går. Har tatt et personlig valg om å være 200% på den sikre siden, og droppe disse øvelsene. Det er dumt. Fant et treningsprogram på denne siden som jeg var veldig motivert til å prøve:

DAG A.

Frontbøy 3 x 5

Benkpress 3 x 5

Markløft 1 x 5

Dips 2 x 8

DAG B.

Frontbøy 3 x 5

Militærpress 3 x 5

Foroverbøyd Roing 3 x 5

Hang-ups 3 x 8

Jeg tror kroppen min hadde reagert bra i forhold til et program som dette. For min kropp tror jeg at det er positivt om øktene er tunge, og relativt korte. Jeg prøver å komme frem til et program som er dekkende, fokuserer på få øvelser og som kan brukes til å bygge en solid ramme over lang tid. Jeg lurer på om slike program som over, er kunn ideelle om de baserer seg på de store baseøvelsene? Jeg må jo fjerne Bøy, mark og foroverbøyd roing. Er jeg kanskje best tjent med å øke litt i antall øvelser og legge til mer isolasjon? Jeg får jo ikke utnyttet det faktum at baseøvelser dekker store deler av kroppen lengre.

Her er det jeg har kommet frem til nå. Aner ikke om dette er dekker store deler av kroppen og generelt sett ser bra ut. Hadde vært veldig fint med litt tilbakemelding. Er det forsatt noe poeng i å holde seg i det lave reps område, eller kan det være litt flytende?

DAG A.

Utfall 3 x 5 [Erstatter knebøy]

Benkpress 3 x 5

Rygghev 1 x 5 [Erstatter markløft når den kombineres med utfall]

Dips 2 x 8

DAG B.

Utfall 3 x 5 [Erstatter knebøy]

Militærpress 3 x 5

Sittende Roing 3 x 5 [Erstatter foroverbøyd roing]

Hang-ups 3 x 8

Om noen har lest seg igjennom hele veggen av tekst, kan jeg ikke annet enn å takke for innsatsen. Var endel spørsmål her, men hadde vært veldig fint å få litt svar. Er super motivert til å finne et bra program jeg kan bruke over lengre tid, til å bygge en sunn og sterk kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det er enn skiveforskyvning i nedre rygg. Jeg har vært hos kiropraktor og røntgen. Men tok bare av øvre rygg, så tror det er grunnen til at det ikke ble oppdaget noe. I værste fall kan det ende med operasjon, om jeg ikke er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den bedre i form av belastning på ryggen, eller hva den trener?

Meget interessant øvelse :p

Rygghev i seg selv, skal ikke trene ryggen noe spesielt(bortsett fra korsrygg området). Men har hovedfokuset på baksidelår og rompe.

Glute Brigde, vil i stor grad trene rompe og lår, også være en øvelse som nærmere ligner bevegelsebanen til Markløft.

De fleste løfter også Rygghev med veldig feil teknikk, dermed også satse på tunge løft i rygghev er lite optimalt.

Så for å trene hele kroppen oftere.

Kunne du byttet dagene på Hang-ups og Dips. Også kjøre 3x5 på Glute Brigde.

Av og til variere repetisjonene litt. :)

DAG A.

Utfall 3 x 5 [Erstatter knebøy]

Benkpress 3 x 5

Glute Brigde 3 x 5 [Erstatter markløft når den kombineres med utfall]

Hang-ups 3 x 8

DAG B.

Utfall 3 x 5 [Erstatter knebøy]

Militærpress 3 x 5

Sittende Roing 3 x 5 [Erstatter foroverbøyd roing]

Dips 3 x 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...