Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville fått plass et skikkelig kosthold før jeg tenker på proteinpulver. Betydningen av et ordentlig kosthold synes jeg er undervurdert, det er alfa og omega. Proteinpulver er bare en erstatter for andre proteinkilder, som f.eks. kan brukes når du er på farta og ikke har tid til å sitte og nyte en deilig, sexy, varm biff.

Kort svar på selve spørsmålet ditt: NEI, det er ikke et must. Overhodet ikke. Men det kan gjøre ting enklere i form av besparelse av tid. Det er også litt kjappere/enklere å ta en shake istedetfor å steke en biff. Håper du ser poenget, det er ikke sånn at "har du ikke proteinpulver, blir du ikke deilig og muskuløs og du får i hvertfall ikke sixpack!!!". Det er bare en til tider enklere løsning enn å spise kylling etc. Men det anbefales å spise kjøtt, og ikke bare slurpe i seg shake etter shake.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26135-proteinpulver/#findComment-899478
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ønsker å gå ned i vekt så er det nok bedre å spise proteinrik mat enn å drikke en shake da mat gir bedre metthetsfølelse.

Når du skal gå ned i vekt og øke muskelmassen din er det viktig å spise masse protein, ca.2-3 gram per kilo fettfri kroppsvekt. Det står masse om dette her inne på fitnessbloggen, bare let litt i artiklene:) Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26135-proteinpulver/#findComment-899490
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...