Gå til innhold

Relativt lav fettprosent, mye overflødig hud


bblondie

Anbefalte innlegg

Hei! jeg tok en in-body 720 analyse i går og fikk et resultat som overrasket meg en del. Jeg har trent målrettet styrke med vekter i snart 1 år nå, og hatt god framgang. Forventet en del muskelmasse noe jeg også hadde i forhold til alderen min, rettere sagt litt over 33kg. Jeg hadde også en god del vann i kroppen, drøye 46L, noe som jeg fikk fortalt var pga muskelmassen min. Så langt var alt greit. Så fikk jeg beskjed om at fettprosenten min er 12.7% og det er dette jeg sliter med å forstå, rett og slett fordi jeg har en del løs hud, spesielt rundt magen. Har riktignok gått ned ca 30kg tidligere, men dette gikk i moderat tempo over lengre tid, så jeg forstår ikke helt at huden ikke har klart å holde følge med tanke på at jeg kun er 17år (++169cm høy og 68,2kg) gammel?? Har hele tiden trodd at om jeg bare kunne få ned fettprosenten så ville fettet på magen slippe, men det har det altså ikke gjort :(Håper virkelig noen av dere har noen gode tips eller erfaringer å dele meg meg rundt dette temaet.. Må jeg gå ned enda ytterligere i fettprosent, andre muligheter, eller er jeg "dømt" til å ha alt det overflødige fettet på magen??

Takk på forhånd for alle svar og all hjelp
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig å si om det er fett eller overflødig hud man har på magen. For gutter er det i hvert fall ikke unormalt at man kan gå opp og ned 20-30 kg over høyden -100 uten at huden strekker seg såpass at den ikke følger etter. Jeg vet ikke hvordan dette er for jenter? Er av den oppfatning at slike in-body tester er svært unøyaktige, og mange tror at det er overflødig hud når det egentlig er bare den siste pølsa med fett som er igjen. Uansett et bilde sier mer enn 1000 ord. Lettere å si om det er hud eller fett ut fra et bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du ikke skal stole så mye på den analysen. Du har nok gått en god del ned i fettprosent og har all grunn til å være fornøyd med resultatene, men 12,7% er nok bare et bevis på hvor lite nøyaktig inbody noen ganger kan være. Normal fettprosent for kvinner er over 20%, og det skal dermed ganske mye for å komme ned i 12. 10-12% regnes vel som nedre anbefalte grense for idrettsutøvere og dette for bare en kort periode.

Du er ikke dømt til å ha hverken overflødig hud eller fett på magen, du må bare fortsette som du gjør og resultatene vil komme med tiden. Ikke tenk så mye på underskudd, men prøv og tren tung styrke og legg fokuset vekk fra vekt og fettprosent en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du ikke skal stole så mye på den analysen. Du har nok gått en god del ned i fettprosent og har all grunn til å være fornøyd med resultatene, men 12,7% er nok bare et bevis på hvor lite nøyaktig inbody noen ganger kan være. Normal fettprosent for kvinner er over 20%, og det skal dermed ganske mye for å komme ned i 12. 10-12% regnes vel som nedre anbefalte grense for idrettsutøvere og dette for bare en kort periode.

Du er ikke dømt til å ha hverken overflødig hud eller fett på magen, du må bare fortsette som du gjør og resultatene vil komme med tiden. Ikke tenk så mye på underskudd, men prøv og tren tung styrke og legg fokuset vekk fra vekt og fettprosent en periode.

dis

12% kroppsfett på jenter er ganske bra form. ville definitivt hatt synlege magemusklar då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg tok en in-body 720 analyse i går og fikk et resultat som overrasket meg en del. Jeg har trent målrettet styrke med vekter i snart 1 år nå, og hatt god framgang. Forventet en del muskelmasse noe jeg også hadde i forhold til alderen min, rettere sagt litt over 33kg. Jeg hadde også en god del vann i kroppen, drøye 46L, noe som jeg fikk fortalt var pga muskelmassen min. Så langt var alt greit. Så fikk jeg beskjed om at fettprosenten min er 12.7% og det er dette jeg sliter med å forstå, rett og slett fordi jeg har en del løs hud, spesielt rundt magen. Har riktignok gått ned ca 30kg tidligere, men dette gikk i moderat tempo over lengre tid, så jeg forstår ikke helt at huden ikke har klart å holde følge med tanke på at jeg kun er 17år (++169cm høy og 68,2kg) gammel?? Har hele tiden trodd at om jeg bare kunne få ned fettprosenten så ville fettet på magen slippe, men det har det altså ikke gjort :(Håper virkelig noen av dere har noen gode tips eller erfaringer å dele meg meg rundt dette temaet.. Må jeg gå ned enda ytterligere i fettprosent, andre muligheter, eller er jeg "dømt" til å ha alt det overflødige fettet på magen??

Takk på forhånd for alle svar og all hjelp
:)

12,7% på ei jente med (++169cm høy og 68,2kg) viser bare at den testen du har tatt er unøyaktig som fyy. Hadde det vært tilfelle ville du sett ut som en bodybuilder(EDIT: svært muskeløs jente/dame) Virker som den analysen ikke helt har klart å skille mellom vann/muskler, noe som er den største feilkilden på slike tester. Ikke bekymre deg for løshud, og OM du skulle ha det så er du såpass ung at sannsynligheten er ganske stor for at huden vil gjevne seg ut etterhvert om du har vært overvektig tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...