Gå til innhold

relativt lav fettprosent, mye løs hud..


bblondie

Anbefalte innlegg

Hei! jeg tok en in-body 720 analyse i går og fikk et resultat som overrasket meg en del. Jeg har trent målrettet styrke med vekter i snart 1 år nå, og hatt god framgang. Forventet en del muskelmasse noe jeg også hadde i forhold til alderen min, rettere sagt litt over 33kg. Jeg hadde også en god del vann i kroppen, drøye 46L, noe som jeg fikk fortalt var pga muskelmassen min. Så langt var alt greit. Så fikk jeg beskjed om at fettprosenten min er 12.7% og det er dette jeg sliter med å forstå, rett og slett fordi jeg har en del løs hud, spesielt rundt magen. Har riktignok gått ned ca 30kg tidligere, men dette gikk i moderat tempo over lengre tid, så jeg forstår ikke helt at huden ikke har klart å holde følge med tanke på at jeg kun er 17år (++169cm høy og 68,2kg) gammel?? Har hele tiden trodd at om jeg bare kunne få ned fettprosenten så ville fettet på magen slippe, men det har det altså ikke gjort :( Håper virkelig noen av dere har noen gode tips eller erfaringer å dele meg meg rundt dette temaet.. Må jeg gå ned enda ytterligere i fettprosent, andre muligheter, eller er jeg "dømt" til å ha alt det overflødige fettet på magen??

Takk på forhånd for alle svar og all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Har du mye strekkmerker? I så fall vil det være vanskelig å få bort huden, desverre..

Jeg sliter med det samme selv, dog noe høyere fettprosent (20%). Jeg har trent mye gruppetimer tidligere, men fokuserer nå på styrke i håp om at det skal bli litt bedre, også få ned fett% litt.

I mitt tilfelle er det strekkmerker etter 4 fødsler, så de helt store forhåpningen har jeg ikke :( Kjipt å være tynn, men likevel ha valk, føler det ikke henger sammen..

Men jeg vil likevel ikke svartmale det, du er ung enda, så mye kan skje. Har lest (uten at jeg kan dokumentere det) at det kan ta så mye som 7 år for huden å trekke seg helt sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Fra en familiefar: dere kvinner med strekkmerker etter graviditet, bær dem med stolthet! Kanskje en mager trøst, men dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...