Gå til innhold

Trenger hjelp med anbefaling av kosttilskudd


Jakey

Anbefalte innlegg

Hei,

har trent i flere år, men aldri brukt kosttilskudd. Nå har jeg begynt med casein protein om morgningen, så har jeg Malto-Flex Pure (karbohydrat) før trening, og whey-100 etter trening. Avslutter kvelden med ny runde med casein protein.

Trener crossfit, så trenger utholdenhet og styrke. Mitt mål med treningen er og få styrke og gå ned i fettprosent.

Har lest litt rundt, og spurt litt på gym grossisten og x-life. Samt snakket litt med folk. Men blir aldri klok på dette. Er jo så mye og velge i, at jeg blir rett og slett gal av og se utvalget. Og skal en tro hva en leser, skulle jeg vel hatt en boks av hver sort som fantes.

har blitt anbefalt og droppe karbohydratene og bytte det ut med PWO.

Har også blitt anbefalt disse 2 pakkene: http://www.x-life.no/products/vi-anbefaler-muskelpakke og http://www.x-life.no/products/vi-anbefaler-diettpakke

Andre har anbefalt meg. og bare begynne med creatin.

Leser og noen som nevner, grønn te og noen andre ting (kommer ikke på i farten)

Blitt anbefalt og begynne med koffein (med tanke på forbrenning).

Så nå sitter jeg til slutt bare her forvirret. Hva anbefaler dere for og nå mitt mål (full pakke, vitaminer og alt)? Nå tenker jeg langsiktig og ikke noe mirakel kurer.

På forhånd takk! :)

Mvh.

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nå sitter jeg til slutt bare her forvirret. Hva anbefaler dere for og nå mitt mål (full pakke, vitaminer og alt)? Nå tenker jeg langsiktig og ikke noe mirakel kurer.

Keep it simple dude, just keep it simple.

Hvis du tenker langsiktig og ikke trenger noen mirakelkur anbefaler jeg deg å prøve spise nogenlunde fornuftig.

Hvis du har trent flere år vet du vel hva du bør spise for å gå opp/ned i vekt og hva du legger på deg muskler av?

Sorry. Er ikke meninga å virke kort. Poenget er jeg mener at det ikke er vits i at du spør 1000 forskjellig steder om råd, for da vil du mest sannsynlig få 1000 forskjellige svar.

Når det er sagt, hvis jeg måtte velge ville jeg valgt dette:

Proteinpulver/vitamintilskudd/omega 3

Karbohydrater

kreatin

PWO

(Se, der har du enda en mening du kan forholde deg til!)

Srs, ikke gjør det for vanskelig for deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye kosttilskudd man trenger. Viktigste er og få i seg fast føde, det som gjør mest med utviklingen til kroppen.

Enig med broseidon. Bare tull og bruke masse penger på kosttilskudd. Bruk heller pengene på en middag ute i ny og ne bestående av de næringsstoffene du trenger. Da får du magefyll, en fin kveld og i tilegg bedre matlyst når man sitter på en restaurant :)

Kommer langt med dette i første omgang.

Omega 3-6-9

Kreatin

protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting i farten. Ifølge gymgrossisten ble jeg anbefalt kreatin, men ble frarådet mutant mayhem (PWO) pga. koffein som vistnok skulle minske effekten på kreatin. Hvorfor selge de da PWO, som inneholder koffein og kreatin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en ting i farten. Ifølge gymgrossisten ble jeg anbefalt kreatin, men ble frarådet mutant mayhem (PWO) pga. koffein som vistnok skulle minske effekten på kreatin. Hvorfor selge de da PWO, som inneholder koffein og kreatin ?

Koffeinen er der for og gi deg et ekstra kick. regner med denne er i slekt med pre-workout supplimenter. Koffein øker stressnivået i kroppen, noe som automatisk trekker mer vann ut av kroppen. Er det noe du trenger hvis du skal bli sterk, så er det og ha god veskebalanse i kroppen. Ta kun koffein hvis du absolutt trenger det, men begrens doseringene.

Koffein kan brukes f.eks på den treninga du må ha det lille ekstra. F.eks maksløft.

Anbefaler ikke daglig bruk eller på hver trening. Det er i hvertfall min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :)

Nå har jeg handlet inn litt fra gymgrossisten. Ble kanskje litt mer enn jeg hadde tenkt men ok. Her iallfall det endelige. Lurer litt på når jeg skal ta det forskjellige?

Whey-100 sammen med frokost.

Og Only One Advanced (vitamin, mineraler og antioksidant)

Creatine monohydrat, står at det skal tas 4 ganger daglig (og kun en toppet teskje?), når anbefales da, mtp. på trening før eller etter?

Creatine Complete Extr (PWO), står den skal tas om morning eller før trening. Hva er best? Trener kl. 5.

Grønn te (tabletter) daglig anbefalt doser er 1-3, vet ikke hvordan du finner ut hva som passer den enkelte best?

Casein Protein før jeg legger meg.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ein et frukt og grønnsaker og har eit næringsrikt kosthold ellers - why? Kor stor marginaleffekt har et daglig multivitamintilskudd for Average Joe?

For Average Joe, svært lite. For de som trener spesifikt og målrettet kan det være aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ein et frukt og grønnsaker og har eit næringsrikt kosthold ellers - why? Kor stor marginaleffekt har et daglig multivitamintilskudd for Average Joe?

Grunnen til jeg tar multivitamin er for være sikker på at kroppen får det den trenger av vitaminer. Multivitamin, er bedre enn endel andre tulle produkter på markedet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til jeg tar multivitamin er for være sikker på at kroppen får det den trenger av vitaminer. Multivitamin, er bedre enn endel andre tulle produkter på markedet.:)

Ok, men det kan du jo sei om alt? Eg tar tilskudd X for å vera sikker på at eg får i meg nok X? Kvifor får du ikkje i deg nok vitaminar frå før? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det kan du jo sei om alt? Eg tar tilskudd X for å vera sikker på at eg får i meg nok X? Kvifor får du ikkje i deg nok vitaminar frå før? :)

eg vet ikke om jeg får i meg nok vitamin a, c, d og videre. Teller ikke opp alle vitaminene jeg får inn i meg i løpet av en dag, gjør du?:) Jeg tar animal pak, det innholder også bcaa og glutamin men i mindre doser, det er også en av grunnene jeg tar multivitamin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg vet ikke om jeg får i meg nok vitamin a, c, d og videre. Teller ikke opp alle vitaminene jeg får inn i meg i løpet av en dag, gjør du?:) Jeg tar animal pak, det innholder også bcaa og glutamin men i mindre doser, det er også en av grunnene jeg tar multivitamin. :)

Nei, det anser eg som unødvendig då eg på tross av ein aktiv livsstil aldri har opplevd helseplager som eg antar kan forbedrast ved å ta multivitamin kvar dag. Liker å gjera det så enkelt som mulig når det kjem til kosttilskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...