Gå til innhold

Morgen trening


Gladiatoren

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte å trene før jobb da jeg trener Crossfit senere på dagen og er som regel for sliten til å begynne med noe styrke etter det. Tanken var å kjøre starting strength på morgenen så spørsmålet mitt er om dette høres greit ut eller om hele tanken bak starting strength forsvinner når jeg plusser på "ekstra økter" og at det kanskje blir litt for mye når vekta blir høy utover i programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanken var å ha et program hvor jeg tenker mer på styrke på morgen øktene siden noen av crossfit øktene ikke er serlig lange og blir mer METCON enn styrke så trenger å øke styrke for å gjøre det bedre på øktene. Noen som andre forslag til korte og effektive økter som kunne passet til en morgen økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvor ofte trener du Crossfit? Hvor ofte tenker du å trene på morgenen?

Hvor mye tid har du til trening på morgenen?

:)

Ser ikke noe problem med det, hadde kjørt på Starting Strength eller 5x5 el. Hva enn du har lyst til.

Du må bare se ann selv, om det blir for mye eller ikke.

Jeg kan egentlig ikke sitte her på ett Internett forum og fortelle deg at det er for mye trening, fordi jeg har ingen ide på hvor stor treningsmengde du takler.

Men Starting Strength el. og Crossfit på kvelden som du nevnte, er nå korte økter, ser jeg ingen problemer med.

Virker som en fin kombo egentlig.

Det skal MYE trening til før man klarer å bli overtrent, om man spiser og hviler nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller for å snu litt på det; det skal mye mat og hvile til for å unngå å bli overtrent om man skal kjøre både SS og WODS flere ganger i uka og følge begge programmene skikkelig.

Du har ett godt poeng der, men kommer selvfølgelig ann på hvor intensivt man trener.

Mat og søvn er egentlig bare ett spørsmål om prioritering.

Tenkte litt tilbake på svaret mitt ganske raskt etterpå, Man kan trene rolig styrketrening på Morgenen.

Men må lytte mye til kroppen om man trener flere ganger dagen. Starte rolig også prøve å finne en god balanse.

Har selv trent Morgen og kveld før, funket greit for min del. Men da var begge øktene styrke og kondisen etterpå. Ikke noe WODS osv. samtidig som man var fysisk aktiv det meste av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å blande tunge baseløft med crossfit. på morgenen har jeg ikke så veldig god tid om jeg skal få sovet tilstrekkelig og få litt tid med frøkna på kveldstid. Så sitter igjen med rundt en halvtime til rådighet om jeg skal trene før jobb. Så etter å ha testet det ut kom jeg vel fort fram til at det passer bedre å kjøre litt tunge baseløft etter jobb da jeg er mer våken og har bedre tid for heller å være litt mer sliten til crossfit økten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...