Gå til innhold

Kosthold hjelp


Dragonfly

Anbefalte innlegg

Fremdeles ny og uerfaren her - og med trening! Kosthold er jo en viktig del for å bli fit, så da ser jeg vel at jeg trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg faktisk får i meg i løpet av en dag. Jeg vil anta at de aller fleste her har god greie på dette her inne, men er det noen som kunne tenke seg å hjelpe? Målet mitt er å gå ned i vekt (10kg- kanskje mer!) og bli stram og fin i kroppen - mer enn gjerne med godt markerte muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alder? Hva får du i deg ca i løpet av en dag?

Det står litt kort fortalt på profilen min også:) - i hvertfall alder om ikke inntak;)

Alder: 33

Mat i løpet av dagen ca.

Frokost:

1 stk glutenfritt knekkebrød med feks skinke, leverpostei, jordbærsyltetøy (fav men prøver å holde meg unna;)) 1 (lite) glass juice

Lunsj:

3-5 knekkebrød med leverpostei som regel. Kan innimellom spise 1-2 kyllinglår i stedet Vann og te/kaffe

Middag:

Her er det mye rart, men dagen i dag var kanskje av de bedre: ovensstekt ørret med brokkoli, blomkål og gulrot, krydder og en blanding av fløte/melk (laktosefritt - og ja helt sikkert ikke helt bra :whistle: ) Vann

Kveldmat:

Grovt rundstykke 1-2 stk med ost eller annet pålegg. 2 glass juice å drikke.

Det skal sies at jeg er værst på mellom måltider og småspising. Her "husker" jeg selvsagt ikke alt. Men etter å ha bestemt meg litt prøver jeg å være flink å spise nøtter, mandler og frukt. - Istedet for andre mer usunne alternativer. Tar meg også gjerne en hjemmelaget smootie av frukt og juice. Bruker lite melkeprodukter grunnet laktoseintoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med småspising i mellom måltider og spis deg god og mett når du faktisk spiser.

Dette er for lite mat til å få noe resultater.

Middagen din er bra. Lunsjen din er bra når du spiser kylling.

Mer mat til frokost og kveldsmat.

Havregryn og en sånn smoothie som du sa er veldig bra alternativ til frokost.

Prøv og å få i deg 3-4 rundstykker med noe proteinrikt pålegg.

Få i deg omega-3 enten via kost(laks/makrell i tomat) eller et tilskudd(selolje/lakseolje) 1 SS hver dag hvis du ikke spiser fet fisk 2-3 ganger i uken.

Regner med du trener og siden du sier du vil ha "godt markerte muskler"? Evt hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med småspising i mellom måltider og spis deg god og mett når du faktisk spiser.

Dette er for lite mat til å få noe resultater.

Middagen din er bra. Lunsjen din er bra når du spiser kylling.

Mer mat til frokost og kveldsmat.

Havregryn og en sånn smoothie som du sa er veldig bra alternativ til frokost.

Prøv og å få i deg 3-4 rundstykker med noe proteinrikt pålegg.

Få i deg omega-3 enten via kost(laks/makrell i tomat) eller et tilskudd(selolje/lakseolje) 1 SS hver dag hvis du ikke spiser fet fisk 2-3 ganger i uken.

Regner med du trener og siden du sier du vil ha "godt markerte muskler"? Evt hvor mye?

Takk for tips! Jeg prøver å få trent 4-5 ggr i uken. Variert både styrke og utholdenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alder har ikke så mye å si, det er mye mer hjelpsomt for oss å vite høyde og vekt for å estimere sånn ca hvor mye du må ha i deg. Om du spiser for mye eller for lite (inkludert mellom måltidene) vil være utrolig vanskelig å svare på uten å vite hvor høy du er og hva du veier.

Jeg er ca 168 cm høy og veier i dag 75 kg. Har jo et mål om å miste noen av de også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...