Gå til innhold

Pendlay rows teknikk


Geddy1234

Anbefalte innlegg

Jeg har sansen for pendlay rows, og syns dette er en god øvelse for ryggen.

Har sett videoen på fitnessbloggen - starting strength, og legger merke til at stangen ikke trekkes helt opp til magen/brystet. Er dette slik det skal være?

Har tidligere sett video av Eirik Sandvik der han viser inverted row, og han drar seg helt opp til magen berører stangen. I en artikkel forklarer han også at det er viktig å gå så langt opp, for å ta i bruk spesifikke muskler i ryggen.

Men blir dette riktig å gjøre på pendlay rows???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett denne...den ligger på starting strength artikkelen her på fitnessbloggen. Men kan ikke huske at han sa noe om at stangen skal berøre mage/bryst. Ser ikke ut som han på videoen løfter fullt så høyt heller...eller?

Kjør så langt opp du klarer uten å stresse. hehe. Treffer alltid brystet/mellomgulvet når jeg kjører pendlay row.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar (y)

Jeg ser i en annen tråd på forumet ("Alltid så fullt på gymmet"), at du har investert i treningsutstyr hjemme.

Kan du si ca. hvor mye du erfaringsmessig må investere i utstyr for å kunne kjøre tung knebøy (power rack), mark, benk-øvelser ol. hjemme?

Snakker vi 15.000 eller nærmere 40.000 liksom?

Jeg har vært inne på tanken selv, men er fortsatt i tenkeboksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar (y)

Jeg ser i en annen tråd på forumet ("Alltid så fullt på gymmet"), at du har investert i treningsutstyr hjemme.

Kan du si ca. hvor mye du erfaringsmessig må investere i utstyr for å kunne kjøre tung knebøy (power rack), mark, benk-øvelser ol. hjemme?

Snakker vi 15.000 eller nærmere 40.000 liksom?

Jeg har vært inne på tanken selv, men er fortsatt i tenkeboksen...

Jeg har gått etter skikkelig kvalitet da jeg løfter fra 150 til opp mot 300kg, så utstyret mitt ligger rundt 25-30 tusen. Men du kan fint få bra kvalitet til en mye mindre pris. Noe rundt 10k vil gi deg bra utstyr til hjemmebruk.

Edit: Kan linke deg til noen bra produkter, forresten.

Dette er tre solide racks.

Her er en bra pakke.

Mye bra utstyr på begge disse sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...