Liitamarita Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hei Har opplevd under de siste øktene mine med markløft at jeg blir kvalm. Jeg trener mark helt først i økten, kjører tungt, opp mot 100 kg (egenvekt 53 kg). Har kjørt med like tung vekt tidligere uten problemer. Er nå inne i min 6 uke etter treningsoppstart igjen etter en lengre "pause" les: Latskapsperiode^^ Startet ikke rett på med tung tunge vekter, har brukt tid på å forberede kroppen på påkjenningene og ikke overbelastet meg i starten. Nå er jeg ca tilbake der jeg var styrkemessig da jeg var på mitt beste tidligere. Jeg spiser ca 30-60 min før trening avhengig av hva jeg spiser, jeg drikker ikke overdrevet mye under trening, merker det veldig fort hvis jeg drikker for mye under treningen da blir jeg kvalm^^ Drikker jevnt og trutt gjennom dagen, det går i vann, kun vann. På bein og ryggdager drikker jeg pre workout greier(vapor ett eller annet), testa jack 3d, måtte slutte med denne da jeg opplevde å bli drit kvalm etter hver trening. Men nå blir jeg ikke det lengre, kun rett etter markløft. Kjører minst like tungt på beindagen og merker ikke noe. Så i en annen tråd at pusteteknikk har noe å si, jeg puster inn før løftet og ut under løftet. Men klarer ikke helt å vite om jeg kanskje holder pusten litt i selve løftet på de tyngste settene og puster ut på toppen :S Det er spesielt de to siste øktene jeg har merket det, og de har jeg kjørt etter frokost. En økt med belte og en uten. Den med da måtte jeg stoppe etter markløft, stangro og nedtrekk og bare gå hjem. Den uten ble jeg ikke like kvalm på og fikk kjørt hele økta, men kjente meg enda kvalm da jeg kom hjem. Noen som har opplevd noe lignende? Eller har peil på hva det kan komme av? Tar gjerne imot gode råd som kan hjelpe også Tenker jeg skal legge den neste markøkta etter middag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thooomas Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ble selv kvalm med jevne mellomrom tidligere, heldigvis lenge siden sist nå. Endte flere ganger med at jeg kastet opp rett og slett, tror nok bare at det var dårlig pusteteknikk for min del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SindreSvends Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Merker selv at når jeg spiser kort før trening og løfter tungt (uansett hva), så kan jeg fort bli kvalm. Ville prøvd å fått lenger pause mellom spisingen og treningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg blir det etter hver trening. Jeg passer på å ikke trene før jeg har vært våken i et visst antall timer (f. eks. 4) og spiser alltid 2 timer før trening (et litt mettende måltid som gir god energi). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 ALDRI slipp pusten under selve løftet. Da ber du om skader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 ALDRI slipp pusten under selve løftet. Da ber du om skader. Skal man holde pusten hele veien ned igjen?!?!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Davoz Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Skal man holde pusten hele veien ned igjen?!?!?! Etter min mening, ja! wombat 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Skal man holde pusten hele veien ned igjen?!?!?! Jeg gjør ikke det, men jeg holder ikke igjen på vei ned så ingen fare for å skade meg. Når jeg mente hele løftet så mente jeg når stangen skal opp, og ikke ned. Jeg holder pusten på vei opp, slipper ut på toppen/vei ned, og puster inn igjen på vei opp. wombat 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.