Gå til innhold

Soylent: "the day I stopped eating food"


psychgeek

Anbefalte innlegg

http://www.dn.no/dnlordag/article2713469.ece

"– Når man ser på det de spiser i «The Matrix», ser det ikke godt ut, men det virker jo veldig praktisk. Drivkraften bak dette er et slags ønske om å optimalisere livet, sier Nilsen.

I stedet for å kaste bort tid på å tilberede lange måltider, heller han ned næringsshaken Soylent på noen få sekunder."

Noe for noen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker at det refereres til at jeg sier det finnes en annen tråd :p

(Mener å huske det var "America, Fuck Yeah!"-tråden)

Sjæl synes jeg det er helt kult at man prøver å få til dette. Det har blitt prøvd før, og det har ikke slått an... Men ideen er god. Det finnes folk som driter i smak, og som kun ser på mat som næring... Helt ok tilbud for dem.

Sjæl elsker jeg mat, men ville nok gått for dette alternativet kontra lunsj i SiO-kantina... hvilket er både dyrt og dårlig.

EDIT: Hvis dette også vil kunne få ned overforbruket av mat, så vil det jo også gagne mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten at jeg skal si det heeelt 100% sikkert så vil jeg tro at en diett som er flytende ikke i samme grad vil stimulere til perestaltiske bevegelser i fordøyelsessytemet. Veggene i magesekk og tarm ikke utvider seg like mye, og derfor blir ikke det parasympatiske nervesystem godt stimulert.

Eller er jeg helt på jordet når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal si det heeelt 100% sikkert så vil jeg tro at en diett som er flytende ikke i samme grad vil stimulere til perestaltiske bevegelser i fordøyelsessytemet. Veggene i magesekk og tarm ikke utvider seg like mye, og derfor blir ikke det parasympatiske nervesystem godt stimulert.

Eller er jeg helt på jordet når?

Enteral ernæring er i utgangspunktet ikke et problem om det gis i porsjoner (fordøyelsesfunksjonene opprettholdes, tarmslimhinnestrukturen opprettholdes, det stimulereres greit til motilitet, det enterohepatiske kretsløpet, immunfunksjon og de gastrointestinale hormonene opprettholdes også), men dette gis utelukkende til personer som ikke har utsikter til å kunne spise normalt i fremtiden. Kan man spise, så skal man spise. Om man lever på enteral ernæring i årevis kommer systemet til å bli ganske så hissig om man begynner med normalføde igjen. I tillegg må det være hemmende på livskvaliteten aldri å kunne ta seg noe annet enn den forbannede shaken, men det er bare en kattedames spekulasjoner.

Kan ikke alle bare sette inn en PEG, da slipper man hele problemet. Så kan man sette inn permanent kateter og stomi samtidig, siden alt skal være så lettvint om dagen. Why keep it natural, liksom. YOLO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en matentusiast til tusen, og kunne aldri byttet ut all mat med shake. Likevel er det mange ganger hvor mat er et skikkelig hazzle. "Nå MÅ jeg få i meg ett eller annet siden jeg skal trene om 3 timer" eller når man er skikkelig inne i skolearbeidet, men får det avbrutt av en rumlende mage med kjipe og dyre alternativer i kantina.

- Av og til hadde det vært praktisk om man bare kunne tatt en pille eller shake og kunne holde det gående, og samtidig vite at kroppen har fått det den trenger. Jeg kjenner meg igjen i denne shake-gründeren, at av og til vil man bare tilfredsstille kroppens behov for drivstoff og pushe på med det som skjer rundt en. Synes også det er bra at han er samfunnsbevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...