Chrsyre Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei. Som ganske nybegynner innen styrketrening syns jeg det er veldig gøy og er veldig motivert. Jeg trener så ofte jeg har tid, og det blir vanligvis 5-6 økter i uken. Jeg tar alltid hviledager hvis jeg kjenner meg sliten eller har vondt en ettermiddag, men mamma mener jeg uansett trener for mye. Er det virkelig for mye å trene hver dag bare fordi jeg er en nybegynner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det kommer an på intensitet, kosthold, søvn osv....toppidrettsutøvere trener jo flere økter om dagen, så det går jo fint an å trene mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptorial Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Å trene mye er ikke noe problem. Men hvis du ligger på maks intensitet fem ganger i uka, så får du nok ikke voldsomme resultater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Broseidon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det går fint an å trene mye, men det går også fint an å trene for mye! Man snakker ofte om være overtrent. Dette skyldes ikke nødvendgivis at du har trent for mye i form av at du har trent for ofte, men heller at du har trent for mye i forhold til hvor mye du har spist og latt kroppen hvile. At en "nybegynner" har funnet treningsglede og trener 5-6 ganger i uken er ikke farlig. Det vil mest sannsynlig bare være positivt at du får trent så mye som du har lyst til. Dette forder dog at du er flink til å lytte til kroppen. Er du sliten, gjør du som du sier at du gjør, og tar en fridag eller friuke. Svar på spørsmålet ditt. Ja, det KAN bli for mye trening, men er du flink til å spise og hvile nok er det vanskelig å bli overtrent. Flink du er som trener! Thats good, thats really good:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…