Chrsyre Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei. Som ganske nybegynner innen styrketrening syns jeg det er veldig gøy og er veldig motivert. Jeg trener så ofte jeg har tid, og det blir vanligvis 5-6 økter i uken. Jeg tar alltid hviledager hvis jeg kjenner meg sliten eller har vondt en ettermiddag, men mamma mener jeg uansett trener for mye. Er det virkelig for mye å trene hver dag bare fordi jeg er en nybegynner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det kommer an på intensitet, kosthold, søvn osv....toppidrettsutøvere trener jo flere økter om dagen, så det går jo fint an å trene mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptorial Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Å trene mye er ikke noe problem. Men hvis du ligger på maks intensitet fem ganger i uka, så får du nok ikke voldsomme resultater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Broseidon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det går fint an å trene mye, men det går også fint an å trene for mye! Man snakker ofte om være overtrent. Dette skyldes ikke nødvendgivis at du har trent for mye i form av at du har trent for ofte, men heller at du har trent for mye i forhold til hvor mye du har spist og latt kroppen hvile. At en "nybegynner" har funnet treningsglede og trener 5-6 ganger i uken er ikke farlig. Det vil mest sannsynlig bare være positivt at du får trent så mye som du har lyst til. Dette forder dog at du er flink til å lytte til kroppen. Er du sliten, gjør du som du sier at du gjør, og tar en fridag eller friuke. Svar på spørsmålet ditt. Ja, det KAN bli for mye trening, men er du flink til å spise og hvile nok er det vanskelig å bli overtrent. Flink du er som trener! Thats good, thats really good:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det blir ikke for MYE trening men d kan bli for mye feiltrening. Hvis du varierer treningen bpde mtp varighet og intensitet så kan du trene hver dag. Poenget er at du ikke kan eller bør løfte maks hver gang du trener styrke ei heller trene med høy puls hver gang du trener utholdenhet. noen harde intervaller, noen rolige jevne økter. Noen vektøkter med lette vekter og mange reps i reserve, andre økter kan du trene til nesten failure. Yoga, klatring o.l er også trening og hjelper med å gi mangfold treningen. så; om du planlegger litt fram i tid slik at ikke hver økt er like hard så bør d gå bra. Gitt at mat og søvn er på plass og at du slapper av når du kjenner at d er nødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrsyre Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Takk for svar! Sørger alltid for å spise nok, sovingen har vel kanskje alltid vært så som så men jeg merker ihvertfall at det å sovne om kvelden har vært lettere etter at jeg begynte å trene. Varierer treningen ved å ha en piloxing-time i uken og bruke forskjellig styrkeprogram ut fra form og humør. Lengden på treningsøktene er også forskjellig. Føler meg veldig komfortabel med denne treningsmengden, så jeg tror jeg kan konkludere med at jeg kan fortsette slik jeg gjør så lenge jeg trives med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Ofte er første faresignal på at man trener for mye akkurat at man stiller seg spørsmålet i første omgang. Selv om restitusjon og matinntak er viktig glemmer folk å nevne sosiale faktorer. Om du føler at du trener for mye, enten fordi du ikke klarer å hvile ut skikkelig mellom øktene, matlysten går drastisk ned eller opp, eller at du ikke får være så sosial du måtte - eller hva annet det måtte være - så er det bare ett riktig svar, og det er "ja, da trener du for mye. For deg." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrsyre Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Ofte er første faresignal på at man trener for mye akkurat at man stiller seg spørsmålet i første omgang. Selv om restitusjon og matinntak er viktig glemmer folk å nevne sosiale faktorer. Om du føler at du trener for mye, enten fordi du ikke klarer å hvile ut skikkelig mellom øktene, matlysten går drastisk ned eller opp, eller at du ikke får være så sosial du måtte - eller hva annet det måtte være - så er det bare ett riktig svar, og det er "ja, da trener du for mye. For deg." Er jo ikke jeg som føler det er for mye trening, var som sagt mamma som kom med en kommentar om at det ikke er "lurt" å trene hver dag. Jeg velger fremdeles venner og familie fremfor trening, og jeg tar meg som sagt hviledager hvis jeg er sliten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Er jo ikke jeg som føler det er for mye trening, var som sagt mamma som kom med en kommentar om at det ikke er "lurt" å trene hver dag. Jeg velger fremdeles venner og familie fremfor trening, og jeg tar meg som sagt hviledager hvis jeg er sliten Det er kanskje ikke lurt for henne i hennes situasjon, men dersom det fungerer for deg og ikke går utover livet ditt - så...kan vel moren din bry seg om sine egne ting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Training4life Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Spør mammaen din om hva hun mener med at det ikke er lurt kanskje hun har noen underliggende grunner, for eksempel skole, søvn, lekser osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Spør mammaen din om hva hun mener med at det ikke er lurt kanskje hun har noen underliggende grunner, for eksempel skole, søvn, lekser osv. Jeg har funnet ut for lenge siden at mødre ikke alltid har så mye grunn for å mene ting. Selv er jeg snart 40, og det er ikke mer enn en måned siden jeg fikk streng formaning om at "nå måtte jeg ikke bli større". Så la jeg ut nye formbilder på facebook med en kilo økning i masse, og fikk atter en "oj, nå så du skikkelig bra trent ut - men nå må du ikke bli noe større!" Iselin Caroline, slettet og gammelkaffe 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrsyre Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Jeg har funnet ut for lenge siden at mødre ikke alltid har så mye grunn for å mene ting. Selv er jeg snart 40, og det er ikke mer enn en måned siden jeg fikk streng formaning om at "nå måtte jeg ikke bli større". Så la jeg ut nye formbilder på facebook med en kilo økning i masse, og fikk atter en "oj, nå så du skikkelig bra trent ut - men nå må du ikke bli noe større!" Haha, så typisk mødre De mener det heldigvis godt da! Tiwas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.