Gå til innhold

Strekk, bakside legg


shickabang

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg tror jeg har fått strekk på baksiden av leggen mellom den store leggmuskelen og ankelleddet.

Smerten oppsto ved hurtighetstrening på amerikansk fotballtrening, og jeg kan fremprovosere smerte ved å gjøre type tåhevsøvelser, løping og nedbremsing fra løp.

Jeg er usikker på om det kan være akilles eller annen muskel, og lurte på om noen har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt denne, opptrening, og evt. generelle tips om strekk!

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første bud er å droppe løps- og styrketrening hvor du bruker leggen. Tøy lett på leggen innenfor smertegrensen. Øk belastningen dradvis over de neste par ukene. Når du er smertefri begynner du med eksentrisk tåhev. utføres ved at du bruker det friske benet til å heve deg opp, legger vekten ovver på det skadde benet og senker deg sakte ned. Stå på et trappetrinn/stepkasse eller lignende så du kan senke deg ned under parallell. Er du i tvil så oppsøker du en fysioterapeut og får litt tips. Hvilket lag spiller du for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er å droppe løps- og styrketrening hvor du bruker leggen. Tøy lett på leggen innenfor smertegrensen. Øk belastningen dradvis over de neste par ukene. Når du er smertefri begynner du med eksentrisk tåhev. utføres ved at du bruker det friske benet til å heve deg opp, legger vekten ovver på det skadde benet og senker deg sakte ned. Stå på et trappetrinn/stepkasse eller lignende så du kan senke deg ned under parallell. Er du i tvil så oppsøker du en fysioterapeut og får litt tips. Hvilket lag spiller du for?

Gode tips! Jeg var litt "dum" å var på løpetrening både fredag og lørdag, men det virker som det ble noe værre av det. Jeg har dog forsøkt litt google-tips i mellomtiden, og skal definitivt teste eksentrisk tåhev.

Spiller for Eidsvoll 1814s :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...