Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er helt ny i treningsverden, trent litt på senter før, men aldri for å faktisk få resultater om jeg kan si det slikt. Er en jente på 25 år, 60 kg og 170 høy.

Prøvd meg noen ganger på programmet som står i "styrketrening for nybegynnere" artiklen, men syns det var lite mage og rumpe, da det er disse områdene jeg vil fokusere på.

Har satt opp ett program selv, men er usikker på hvordan det ser ut, og hvor mange rep og set jeg bør ha? Noen som kan hjelpe? :)

Økt 1:

Glute brigde

Ettbeins reverse hyper

planke på ball

mageøvelse på slynge (usikker på hva denne øvelsen heter)

strake markløft

sittende roing

pushdown

benkpress m/ manualer

bulgarisk utfall

bekkenhev

Økt 2:

Arnoldpress

nedtrekk foran

glute brigde

beinpress

bulgarisk utfall

rygghev

bekkenhev

slynge (samme som økt 1)

sittende roing

stående bicepscurl

Evnt noen spesiell rekkefølge man bør trene i?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25504-hjelp-til-programmet-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med knebøy med engang. Beinpress er ikke noe iforhold til knebøy! :) Få noen som har peiling til å vise deg, er det en styrkeløftklubb i nærheten av der du bor? Anbefaler å høre med de. De fleste som jobber på treningssentere har dessverre veldig lite peiling, men mulig du er heldig :) Denne er fin:

Tenkte forresten å trene 3 ganger i uken, så den ene øken vil jo da bli trent 2 ganger på ei uke. Men burde jeg ha disse øvelsene på hver økt? :)

Jeg trener knebøy 5 dager i uka, jo flere jo bedre! :) Men husk at løftene på trening skal ha bra fart, men alle kan ha sliteløft på trening iblant :)

Annonse

Det var et veldig stort program du hadde satt sammen der, du hadde nok tjent mer på å velge få øvelser som hver bruker store deler av kroppen, enn å dele den opp i ørten smådeler og trene de stykkevis og delt.

Tross alt, det er få sammenhenger utenfor gymmen hvor du bare bruker en og en kroppsdel; )

Hva man "må" er en egen diskusjon verdig, men det er klart at enkeltr øvelser, som benkpress, knebøy og markløft lar deg trene hele puddingen over relativt lite tid, med god overføringsverdi til dagliglivet.

Om det er flatere mage du ettertrakter, er nok det noe som burde tas tak i ved kjøkkenbenken, ikke treningssalen (:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...