Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er helt ny her inne på fitnessbloggen og har for 8 uker siden oppdaget styrketrening. Jeg hadde aldri tenkt på det som en treningsform for meg før, men jeg liker det veldig godt og synes det er utrolig givende å se resultater og bli sterkere :)

Jeg er for tiden i Australia. Før jeg reiste hit veide jeg mellom 47-48 kilo (jeg er 1.57 høy). Jeg la ganske raskt på meg, og ble ikke så veldig sjokkert da jeg veide meg for første gang for 8 uker siden og var gått opp til 52,5 kilo. Jeg trener nå sirkeltrening styrke/boksing 5 ganger i uken a 45 min på et treningsstudio her. I løpet av de første 5 ukene gikk jeg ikke noe særlig ned i vekt, men gikk en god del opp i muskelmasse og ned noen cm på målebåndet. Jeg har endret dietten min litt (spiste forholdsvis sunt fra før) og prøver å kutte kraftig på karbo. Det skal sies at jeg i løpet av de 5 første ukene var borte en uke og spiste is og godterier. Jeg hadde innveiing igjen idag og ble sjokkert da jeg var gått opp til 55,6 kilo! Jeg lå på det samme på målebåndet men har gått opp 1 kg i fett. Jeg kan ikke skjønne det! Jeg føler ikke jeg har spist mer sjokolade eller annet enn de første ukene. Jeg har muligens blitt litt sløvere på kuttet i karbo og kan godt erstatte en middag med havregrynsgrøt (bare fordi jeg ELSKER dette).

Er det noen som har giddet å lese alt dette og som har noen enkle tips til meg slik at jeg kan klare å gå sakte men sikkert ned i fett prosent. Jeg orker ikke heller et for stort fokus på når jeg må spise og hvor mye (veiing, kcal telling etc.) da jeg har flere år med anoreksia og bulimi bak meg og vil holde meg så langt borte fra mulige tiggere om dette er mulig :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25443-hva-skjer-med-vekten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling... Det var det vekten til treneren min sa...

Sånn type Tanita/Inbody-vekt?

De er ikke videre kjent for å være særlig nøyaktige. i tillegg er det veldig viktig at målingene gjøres under samme forhold hver gang etter hva jeg har forstått.

Hva med å bare bruke målbåndet heller? Jeg tenker det er spesielt viktig når du har historikk med spiseforstyrrelser.

Det er større sjanse for at kroppsanalysen er feil, fremfor at målbåndet lyver.

Vil også nevne at du er GODT innenfor normalvektig med 55 kg på 157 cm. Stress ned :)

Annonse

Det er mange faktorer som påvirker vekten din,og det er langt ifra alle disse faktorene du kan kontrollere selv. Derfor er det mindre optimalt å bruke vekten din som et mål på om du er "god nok" eller "trener hardt nok" eller er "sunn nok". Den kommer til å svinge opp og ned som den føler for det selv, og å bli stresset og sur fordi den gjør det skaper bare problemer og kjipe følelser.

Klarer du å løfte mer/slå hardere/holde ut lengre på trening? Isåfall, da gjør du det riktig:) Føler du deg bedre, har du mer overskudd i hverdagen?

Takk for så mange svar :)

Jeg løfter dobbelt av det jeg begynte med for 8 uker siden så fremgang har det virkelig vært, skal sies at jeg var meget svak dag jeg begynte da ;) Jeg skal ikke bekymre meg så mye og heller kose meg med treningen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...