Simen A Skrevet 2. november 2013 Skrevet 2. november 2013 Hei! Spørsmålet finnes ved neste uthevede skrift om du ikke gidder å lese all info Jeg skal i militæret i januar og jeg ønsker å være best mulig forberedt til da. Jeg har satt meg følgende mål: - 50 Pushups - 12 pullups - 50 sit ups - Løpe 3000 meter på under 13 minutter Jeg regner med at det vanskeligste blir løpinga og hangupsene Jeg har spilt fotball aktivt fram til 3 år siden, og har ikke drevet med noe utbredt kardio etter dette. Jeg har trent nå på treningssenter i 2 år, hvorav 1,5 av dem har jeg slitt med kukerundtsyndromet. Det siste snaue halve året har jeg trent starting strength programmet. Jeg begynte ikke å øke noe særlig i øvelsene før jeg begynte å spise mer mat(taaaakkk til FB for mange kunnskapsrike mennesker). Jeg er 190 høy, og i slutten av mai 2013 veide jeg 80 kg. Nå veier jeg 96. Før starting strenght hadde jeg følgende: 60kg - 3x6 benkpress 50kg - 3x5 frontbøy 100 kg - 3x6 markløft Nå har jeg økt til: 80kg - 2x5 + 1x4 (77,5 - 3x5) benk 75kg 3x5 frontbøy (her har progressjonen gått litt i rykk og stopp) 135kg 1x5 (140x1) markløft SPØRSMÅL - Jeg har veldig lyst til å fortsette å trene starting strenght programmet, men da kombinert med sit/push/pull ups. Vil dette stjele alle de enorme gainsa jeg potensielt kan få ved et annet treningsprogram? (satt en smule på spissen ) Siter
LeanMachine Skrevet 2. november 2013 Skrevet 2. november 2013 For å si det veldig enkelt, du blir god på det du øver på, så om du vil være 100% sikker på at du klarer målene du har satt deg, hadde jeg jo valgt å fokusere på det Gainz kommer hovedsakelig av maten du spiser, ikke programmet du trener også for den saks skyld. Siter
DukeNukem Skrevet 2. november 2013 Skrevet 2. november 2013 Lær deg å gå langt med sekk og bære tunge ting lang i skauen. Det er det du vil få bruk for i førstegangstjenesten. LeanMachine 1 Siter
Espen-h Skrevet 2. november 2013 Skrevet 2. november 2013 Som nevnt over, det å kunne gå langt og relativt fort med tung sekk viktig. ''Alle'' klarer minstekravene, men det er mange som ikke er vant til å gå langt med sekk og ryker pga det. Når du først er ute å går er det ikke dumt å komme seg bort fra de største veiene/stiene og bruke tid på kart&kompass heller. Du vil spare mye energi og frustrasjon hvis du klarer å navigere godt. LeanMachine 1 Siter
Simen A Skrevet 3. november 2013 Forfatter Skrevet 3. november 2013 Takk for svar! Får stroppe på meg sekken et par dager i uka jeg da. Hadde en tur i dag, dog uten sekk, men opp en slalombakke, og mine antagelser var korrekte, kondisen min er borte som dugg for sola gitt... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.