Langsiktig Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Har fundert på noe ang inntakt i en diett(vektnedgang). Spørsmålet er hvilken innvirkning måten å justere dietten på vil ha på kroppen og fett %. La oss si personen har 18-25% fett på kroppen. Har vært forholdsvis inaktiv de siste 2-5årene, type kontorarbeid og trent av og til(i små perioder). Forutsetninger: Vedlikehold: med 3-4x trening i uken: 2400kcal Test personen: trener 3-4x per uke. Varierer reps etc. Prøver å øke i styrke. Målet: ned i fett%. Kosthold test 1: mnd 1: gjennomsnittlig 1500kcal per dag mnd 2: gjennomsnittlig 1800kcal per dag mnd 3: gjennomsnittlig 2000kcal per dag Kosthold test 2: mnd 1: gjennomsnittlig 2000kcal per dag mnd 2: gjennomsnittlig 1800kcal per dag mnd 3: gjennomsnittlig 1500kcal per dag. Det jeg lurer på det er egentlig: Hvem vil ha en størst mulig fett% nedgang? Her er det gitt de forutsetningene og kcal inntaket over 3mnd er jo det samme(i det store). Nå er dette et veldig basic eksempel, men ønsker innspill,kritikk og meninger ang dette? Det virker som det er delte meninger ang dette også. Noen mener "kjør hardt og lavt en periode til du er fornøyd" mens andre "ta å begynn høyt og reguler til du er fornøyd". Hva er egentlig ups and downs? Da tenker jeg fra deres egne personlige meninger og erfaringer! - Langsiktig Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25223-vektnedgangfett-ang-kosthold-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
CelineMaria Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Spennende spørsmål. Skal jeg snakke ut fra egen erfaring, vil den som begynner høyest og som kutter etter hvert få et bedre resultat, fordi kroppen ´´tilpasser seg´´ inntaket. Han vil dermed kunne gå ned fra start, og kutte mer etterhvert som kroppen adapterer, mens den andre vil sjokkere kroppen ved å begynne for lavt, og dermed stagnere i det han øker inntaket. Nå tror jeg dette er individuelt, men sånn hadde hvertfall min kropp reagert. Ariel_ 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25223-vektnedgangfett-ang-kosthold-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-878083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.