Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grunnen til at Markløft ikke er med er fordi jeg kjører Knebøy 3 ganger i uken, 2 ganger eksplosivt og 1 gang veldig tungt. Det blir for mye belastning på beina om jeg skal kjøre mark og. For all del, jeg liker mark veldig godt, men om jeg må velge mellom mark/bøy vinner bøy anytime. Dette er bare noe som kommer i tilleg til fotballen (3-4 ganger pr.uke)

Fortsetter under...

Litt interessant at du sjøl ramser opp tre øvelser pr økt, og så sier du at starting strength har for mange med sine tre øvelser pr økt... o_O

Men uansett, du ser jo selv hva som går igjen i svarene her.

Det er ikke bare 3 øvelser pr. økt, men de samme 3 øvelsene hver eneste økt.

Hvis det er fotball som er målet, burde du _absolutt_ vurdere trening som gagner bakside lår og rumpe(les markløft), da disse muskelgruppene har svært mye å si for å gjøre deg mer skaderesistent både mtp strekk og kollisjonsskader.

Mange fotballspillere gir beng i den delen av beina de ikke kan se i speilet,og kan med det opparbeide seg ganske imponerende muskelubalanse mellom forside og bakside lår,som gjør de mer utsatte for ubehag og dårligere prestasjoner over tid.

Nå kan jeg ingenting om trening,men om du bryr deg om å prestere bedre,burde du ha med markløft. Det er ihvertfall min mening.

Om du ikke tar vanlige markløft, kjør RDL, så får du trent bakside lår og rumpe bra, uten at det går for mye utover bøyen din.

Eneste som får en del ekstra belastning er ryggen, men der kan du kompansere med lavere vekter på RDL, og fokusere på eksplosivitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...