Gå til innhold

Trenger hjelp med matplan


Linda5k

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 16 år som har begynt å trene seriøst så trenger en kostholdsplan.

Håper noen vil hjelpe meg med det.

Jeg er som sagt 16 år. 155cm, 65 kg.

Målet er ikke å bli tynn men å bli "stor" altså masse muskler.

Trenger vel ikke overskudd av kcal men ikke så veldig langt under det jeg trenger heller?

Trener styrke ca 1t, 5 dager i uka. Boksing 1 dag og kondistrening 1 dag.

Går yrkesfag linje på vgs så står nesten hele skoledagen.

Så om noen gidder å sette opp en plan til meg kan jeg fortelle litt om hva jeg liker og ikke.

Liker desverre ikke egg..

Har ikke mulighet til å spise salat til hver måltid så der går det nok i skyr eller sunne knekkebrød.

Er ikke så fan av karbohydrater da jeg kjenner kroppen ikke liker det (både på energien og andre måter, haha).

Bruker å drikke sjokomelk før og etter trening sammen med banan.

Blir kjempeglad om noe vil sette opp noe til meg! :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er neppe riktig person til å si stort om spiseplaner etc,men med syv treninger i uka så er det jo ganske klart at da trengs det en del mat. Hvis du er sensitiv ovenfor mel/glutenholdige produkter(Jeg antar at det er noe sånt du mener når du sier kroppen liker det dårlig, da karbohydrater tross alt kan være ganske mye forskjellig, fra sukkerlake til speltlomper) så burde man jo prøve å få næringen man trenger fra andre kilder.

Hvordan ser en gj.snittlig dag ut for deg, mtp mat?

Hvis du skal ha overskudd nok til å bygge muskler og bli awesome,så vet jeg neimen ikke om jeg ville anbefalt salat til alle måltider,så det skal du få slippe;) Men gode proteiner fra fisk, kjøtt, fugl, meieriprodukter, godt med grønnsaker og frukt, en dæsj stivelse innimellom,gode fettsyrer fra planter og dyr, da kommer man ganske langt.

Hvordan trener du,forresten? Kjører du en egenkomponert femsplitt, eller har du husket å få med deg plenty av bøy,benk og markløft? Klarer du å få til ålreit med fremgang på programmet du kjører nå på maten du spiser for tiden?

Den beste måten å finne ut om man spiser nok,er jo å se på kroppen(ikke vekta), om den forandrer seg i den retningen man ønsker, om man klarer å gjøre det bedre/løfte mer/løpe lengre, på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jo strengt tatt dette forumet vært unødvendig. Folk kommer tross alt hit for råd.

TS: kan du skrive opp en typisk dag hvordan du spiser?

Hahahah var vel egentlig ikke ordet google jeg skulle bruke her da men, var nok litt på en trøttsnurr i gårnatt :p Var vel å søke litt her inne jeg mente.. ;) Jeg bruker å google som ord å søke og lete litt.. HER INNE.

Så du får virkelig ha unnskyld for feil ordbruk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...