Gå til innhold

Albuer under bøy


Indiska

Anbefalte innlegg

Jeg prøver skikkelig, skikkelig jentehardt å rette opp albuene for å få bedre stabilitet i brystryggen, men feilmønsteret sitter forbanna hardt i. Så da håper jeg noen kan fortelle meg at det ikle er så farlig, sånn egentlig, alternativt fortelle meg hvilke svakheter det skyldes (mobilitet, latskap) sånn at jeg kan bli flinkere? Og ja, jeg klemmer stanga, og ja, det er nakkebøy.

Det ser sånn her ut.

[ATTACH]120709[/ATTACH]

post-11926-14440957745545_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler at jo mer jeg får fram brystet, jo mer naturlig kommer albuene under stanga. Samt jo smalere jeg holder jo lettere er det å få de under. Men de har en tendens til å vandre bak (slik som på bildet) på lette sett der jeg er litt slurvete og sett reps som er tunge der jeg bruker ryggen mer. (hofta går opp, ikke inn). Utover det så er det ikke krise imho, så lenge man får bøyd det man skal med tilfredsstillende teknikk.

Det letteste er egentlig kanskje å gjøre det til en "cue" fra start. F.eks "Spenn opp, brystet fram, albuer under stanga, mye pust, bøy" Og gjenta det på toppen for hver rep, for å ikke "glemme seg"

TLDR: Jo mer oppreist/framskutt bryst jeg har i bunnen jo lettere er det å holde albuene under stanga, med engang det blir mer "hipdrive/Rippetoe" og gjerne lavere stang, jo mer må jeg ha albuene opp bak for å få mer kjøtt og legge stanga på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...