Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ofte ondt i korsryggen etter å ha sittet lenge på en stol eller om morgenen når jeg skal stå opp. Det bruker å løsne litt etter hvert, men trenger ofte litt tid på å klare å rette ut ryggen. Noen gode råd om øvelser som hjelper på korsryggen. Har egentlig ikke løftet tungt eller belastet ryggen feil.

Fortsetter under...

Skrevet

Med mindre det er et resultat av en påvist skade/prolaps eller trening med dårlig teknikk, er det ofte noe man kan korrigere selv. Mange av mine PT-kunder nevner dette som "skader/plager" på kartleggingstimene. På disse har jeg fått svært gode resultater med egenmassasje på piriformis/hofter, samt jobbe med rumpeaktivering, og å styrke baksida (les: korsrygg/rumpe/hamstrings). De aller fleste har så dårlig kontakt med rumpa at det er et under den fremdeles henger der den gjør … ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...