Gå til innhold

Er det noe som heter knebøy med brede bein?


Laushel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I programmet jeg kjører så veksler det mellom olympic og powerlifter squat. På olympis har jeg føttene litt tettere og rumpa under paralell (prøver i hvertfall), mens powerlifter er litt mer breibeint og går til paralell..

Kanskje det er hipp som happ, men jeg tok i utgangspunk denne videoen og en bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lettere å komme dypt, men er dette egentlig en ordentlig øvelse eller er det bare jukse-bøy??

Stilen man velger i knebøy må tilpasses den enkeltes forutsetninger f.eks. anatomi. Lengde på f.eks. lårbein vil kunne avgjøre hva slags teknikk man anlegger mtp beinposisjon, stangplassering m.m. Det kan være lettere å komme dypt i knebøy hvis man står breiere fordi man da vil kunne "sette seg ned mellom beina", istedet for å legge seg over lårene. Dette er på ingen som helst måte "jukse-bøy", men en helt legitim måte å utføre knebøy på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...