Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke juksebøy. Så lenge du kommer til parallell eller under er løftet godkjent og kan kalles en ekte knebøy. Om du velger å bøye med bred eller smal benstilling er sånn sett uvesentlig. Finn den måten som fungerer best for deg.

Skrevet

I programmet jeg kjører så veksler det mellom olympic og powerlifter squat. På olympis har jeg føttene litt tettere og rumpa under paralell (prøver i hvertfall), mens powerlifter er litt mer breibeint og går til paralell..

Kanskje det er hipp som happ, men jeg tok i utgangspunk denne videoen og en bok :)

Skrevet
Da er det lettere å komme dypt, men er dette egentlig en ordentlig øvelse eller er det bare jukse-bøy??

Stilen man velger i knebøy må tilpasses den enkeltes forutsetninger f.eks. anatomi. Lengde på f.eks. lårbein vil kunne avgjøre hva slags teknikk man anlegger mtp beinposisjon, stangplassering m.m. Det kan være lettere å komme dypt i knebøy hvis man står breiere fordi man da vil kunne "sette seg ned mellom beina", istedet for å legge seg over lårene. Dette er på ingen som helst måte "jukse-bøy", men en helt legitim måte å utføre knebøy på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...