Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør det vondt, så burde du la være. Lyskestrekk (hvis det er i overgang hofte-skritt) er ihvertfall tricky mtp bøy:p

Men du må nesten prøve deg frem og se.

Strekk går som regel over av seg selv, bare å smøre seg med tålmodighet.

Nå har ikke jeg hatt strekk i øvredel av låret, men har hatt strekk i bakside lår. Kan bare snakke for meg selv her;

Trente som normalt i starten, og trodde at det ikke spilte no faktor når det gjorde vondt, men da ble alt verre. La om treningen og unngikk øvelser som jeg merket smerter i. Var også forsiktig med tøying av selve området. Etter 1-2 uker var det helt borte:)

Pådro meg en strekk i gymtimen i dag da vi hadde hurtighetstrening. Kjennes ut som den sitter helt øverst i låret ved overgangen lår/mage.

Hva kan jeg gjøre for å kvitte meg med den?

Kan jeg ta knebøy og andre beinøvelser?

Har helt enorm stor erfaring med strekk, selv i min unge alder.

etter erfaring er det faktisk ingenting som fungerer, foruten hvile og restitusjon.

Mitt tips nummero uno er å vente til det ikke er vondt lengre, for så å starte rolig, rolig rolig.

hvis ikke er det som oftest rett ut igjen, bare lengre.

Akupunktur skal visstnok hjelpe, men hvor mye vet jeg ikke.

Annonse

Lyske smerter/strekk ble jeg kvitt med mobilitetøvelser for hofte. Samt litt tøying. Men som en generell regel: Hold deg unna øvelser som utfører smerte - da spesielt ved en liten skade. For min del hjalp det ikke og droppe trening, men og gjøre noe litt mer alternativt + "rehab".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...