Gå til innhold

Blir så forvirret...

Kari

Anbefalte innlegg

Så holder nå på med denne vektnedgangen da..trener 8 timer i uken og spiser etter myfitnesspal. Den instruerer meg til å spise opp treningskaloriene, noe som gjør at jeg ligger på 2300 på treningsdager. Føler meg bedre fysisk etter å ha gjort dette i snart 3 uker. Men blir så usikker likevel når jeg pratet med ernæringsfysiolog i går..Hun er tilknyttet fedmeteamet på st.olavs og jobber også ved privat klinikk. Hun sier at fordi jeg er slankeoperert og har gått ned mye før, er forbrenningen ulik andres. Så kan ikke følge slike kalkulatorer. Så regelen er 18 kalorier pr kg..Dvs nå er jeg på mitt letteste 68 kg,så da er bør jeg spise 1224 for å vedlikeholde vekten. Under dette hvis jeg vil gå videre ned. Jeg argumenterte med at jeg bruker pulsklokke og belte, og forbrenner mellom 750 og 800 kcal pr treningsøkt 5 dager i uken. det hadde visst ingenting å si..Jeg tror jo dette blir helt håreisende lavt å ligge for meg, men blir så usikker.. Jeg vil så gjerne ned til 60-63 kg og endelig en gang i livet finne en vekt jeg er komfortabel med! Videre lurte jeg på om jeg burde legge inn noen dager med høykalori,sånn fordi jeg har ligget lavt nå i over 2,5 år og fordi jeg tror det tærer mye på kroppen. det mente hun å var ugunstig..hva tror folket her inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som ikke har nok kompetanse på dette, men 1200kcal på 68 kilo med massemasse trening i uka? Det høres aaalt for lavt ut for meg, er du sikker på at det ikke var BMR hun snakket om ( dvs Base Metabolic Rate, mengden energi kroppen din trenger for å holde kroppen i live og alle tingene i den i orden, gitt null aktivitet fra din side, eller noe behov for oppvarming av kroppen)

Sist jeg hørte denslags kalorimengder på den kroppsvekten der var det snakk om femtenåringer på god vei inn i spiseforstyrrelser, så jeg synes ikke den høres ut som et godt nivå å ligge på for deg heller. Men jeg er, igjen, ingen lege.

For mange andre fungerer å ligge i moderat underskudd, kombinert med skikkelig styrketrening, for å stramme opp kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiologene ved fedmeklinikken ved St.Olavs er flinke. De tar hensyn til at TS er slankeoperert, det gjør kanskje ikke andre som svarer her?

Som sagt tidligere, ligger du på 2300, føler deg bra og ikke legger på deg, så blir vel det vedlikeholdet ditt. Prøv beholde treningsmengden, men kaloriene til 2000? Hva trener du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ernæringsfysiologene ved fedmeklinikken ved St.Olavs er flinke. De tar hensyn til at TS er slankeoperert, det gjør kanskje ikke andre som svarer her?

Som sagt tidligere, ligger du på 2300, føler deg bra og ikke legger på deg, så blir vel det vedlikeholdet ditt. Prøv beholde treningsmengden, men kaloriene til 2000? Hva trener du forresten?

Kardio og styrke. Prøver å variere litt etter dagsformen. Styrkeprogrammet er squats,planke,armmanualer for triceps og biceps,bulagarske utfall (tror det heter det..) md manualene i hendene,push ups. Trener 1,5 time pr økt ca. Noen ganger opp mot to timer sånn hvis jeg har mye å gi. Kjører oftest langkjøring,der jeg ligger på 50-70% av makspuls. Men har i det siste prøvd intervaller (på ergometersykkel). Liker det også igrunn.

Tja,har gått ned fra 73-74 til laveste vektnotering 68 siden mai. Så det er jo noe. Men så spretter den vekta hit og dit så jeg vet ikke helt. Cm har gått ned litt i sommer, men har nå stått stille i en måneds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardio og styrke. Prøver å variere litt etter dagsformen. Styrkeprogrammet er squats,planke,armmanualer for triceps og biceps,bulagarske utfall (tror det heter det..) md manualene i hendene,push ups. Trener 1,5 time pr økt ca. Noen ganger opp mot to timer sånn hvis jeg har mye å gi. Kjører oftest langkjøring,der jeg ligger på 50-70% av makspuls. Men har i det siste prøvd intervaller (på ergometersykkel). Liker det også igrunn.

Tja,har gått ned fra 73-74 til laveste vektnotering 68 siden mai. Så det er jo noe. Men så spretter den vekta hit og dit så jeg vet ikke helt. Cm har gått ned litt i sommer, men har nå stått stille i en måneds tid.

Hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det ut som 2300 er vedlikehold med vekten og treningsmengden du har nå. Prøv å gjøre et forsiktig kutt i kcal nivå og se hva som skjer. Får du hjelp av fedmeklinikken, så ville jeg ha involvert de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det ut som 2300 er vedlikehold med vekten og treningsmengden du har nå. Prøv å gjøre et forsiktig kutt i kcal nivå og se hva som skjer. Får du hjelp av fedmeklinikken, så ville jeg ha involvert de også.
Type 2100?? Skal teste ut d og se. Tusen takk for svar!(y)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...