Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://tsampa.org/training/scripts/coan_phillipi_deadlift/?curmax=160&targetmax=170&type=kg&submit=Calculate

Halla!

Planlegger å hive meg på dette programmet etter en deload i neste uke. Målet er å øke 1RM fra 160kg til 170kg over ti uker. Om det vil gå får jeg vente å se, men jeg har noen spørsmål i forbindelse med programmet. Har nå kjørt tre sykluser ala 8 uker med Kjetils "Fra Fyrstikk Til Tømmerstokk", hatt god fremgang og liker helkropp veldig godt. Derfor vil jeg egentlig fortsette med dette, og trenger litt hjelp til å sette opp et eventuelt opplegg. Markløft-programmet skal kjøres en dag i uken, så jeg vet ikke helt hvordan jeg kan legge opp til helkropp med så mye rygg på en av dagene.

Noen gode forslag? Vil det beste være å gi slipp på helkropp å heller kjøre en 3-split?

Hva om jeg legger opp til ryggøkta på en onsdag. Kjører tung overkropp forside og lett bein mandag, og omvendt på fredag, kan det funke?

Hjelp og forslag taes i mot med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24654-coanphillipi-10-week-deadlift-routine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starting Strenght Myr? Ja, fokuserer på styrken i de tre store, men er også ute etter masse. Kjører primært etter styrkepeinsipper i baseøvelsene, og mer en hybrid av styrke/bygge på det øvrige.

Var lenge en som trodde jeg kunne spise, etter et år uten nevneverdige resultater, fikk jeg derimot fort teken på det :)

Starting Strenght Myr? Ja, fokuserer på styrken i de tre store, men er også ute etter masse. Kjører primært etter styrkepeinsipper i baseøvelsene, og mer en hybrid av styrke/bygge på det øvrige.

Var lenge en som trodde jeg kunne spise, etter et år uten nevneverdige resultater, fikk jeg derimot fort teken på det :)

Ja. Hva veier du og hvor lang er du? Er du rundt normalen kan du nok fint gaine kjapt opp med SS en 20-30kg, og evt gå over til et mer avansert program senere. Veier du rundt 70-80-90kg er det ikke noe stress å komme seg til 200+++ i mark med SS med eventuelle deloads.

1.80 høy, 90kg tung med en del fett på mage. Stusser bare litt over treningsmengden, tviler ikke på effekten, men etter flere sykluser med Fra Fyrstikk Til Tømmerstokk, vil det bli merkelig å skulle trene tre øvelser per trening. Eller har jeg misforstått programmet Myr?

Annonse

1.80 høy, 90kg tung med en del fett på mage. Stusser bare litt over treningsmengden, tviler ikke på effekten, men etter flere sykluser med Fra Fyrstikk Til Tømmerstokk, vil det bli merkelig å skulle trene tre øvelser per trening. Eller har jeg misforstått programmet Myr?

Det stemmer. SS handler grovt sett om å utnytte nybegynnerpotensialet styrkemessig.

Jeg mener personlig at man bør bygge et styrkefundament (=utnytte nybegynnerpotensialet), før man begynner å fokusere spesielt på isoøvelser.

Jeg ser poenget med at det kan være litt lite givende med få øvelser, men å kunne legge på 2,5kg hver økt er mye morsommere enn pumpe-kvantitet spør du meg. Men igjen, dette går jo på personlige preferanser og man må jo faktisk like det man holder på med.

SS er jævlig simpelt, men effektivt. Noen liker det, andre ikke. Det som er sikkert er at det funker, hvis man spiser nok.

Okey. Men du tror kroppen min vil respondere på såpass få sett, etter opptil 16-18 sett på f.eks rygg ila en treningsuke gjennom lang tid Myr?

Jeg er også en som trenger en del sett på armer for at de skal respondere på treningen. Har prøvd uten spesifikt på armene i perioder, og da har det stort sett stått på stedet hvil. Jeg er klar over at man neppe benker 1.5xkroppsvekt uten at armene har gått opp noen størrelser, men av erfaring virker det som at gunsa trenger litt mer enn det de får via baseøvelsene. Ikke at armene er det viktigste i verden men du skjønner.

Takker uansett for tips og tar det med til vurdering. Får se hva jeg ender opp med etterhvert :)

Jeg kjørte dette markprogrammet før jul i fjor. Fikk en kneskade av det og har ikke fått bøyd på snart ett år. Men ellers veldig gøy program :D Satt ned eksisterende 1RM 5 kg og satt opp ønsket 1RM på 5 kg mer enn eksisterende pers. Økte vel 7,5 kg på programmet, så det funker bra. Gikk fra 130 kg til 137,5 kg.

Husker ikke nøyaktig hvordan jeg la opp treningsuken da jeg ikke fulgte noe annet program. Men hadde tilsammen fire treninger i uka.

- Mandager: Markløftprogrammet m/støtteøvelsene som er lagt inn.

- Tirsdager: Pressøvelser og ikke noe som belasta korsryggen noe særlig.

- Torsdager: Knebøy og litt draøvelser.

- Fredager: Press, bøy, dra og litt av hvert.

- Helga: treningsfri og spiseorgie.

Erfaringen min er at det ikke var så forbanna tungt som internett skal ha det til (nå syns jeg 12 uker smolov også var helt OK, da). Så lenge jeg tok det rolig dagene før økta, spilte det liten rolle hva jeg gjorde dagene etter økta. Husker jeg ikke helt feil kjørte jeg vel på med et knebøyprogram som kalles for "russeren" samtidig med de siste ukene av Coan/Phillipi...

Har gjennomført to uker av programmet selv. Gøy program, blir lemster etter markøktene. Jeg satt målet bare 5 kg over nåværende maks, ettersom jeg synes toppsettet ble voldsomt tungt mot slutten. Jeg satt fra 230 til 235. Post frammgangen din,blir spennende å se. Lykke til :)

Takk for innspill nano og Ougiz! Har bestemt meg for å kjøre en volumdag og en intensitetsdag der jeg bruker toppsett, iht 5x5 prinsippet på de andre dagene. Blir bra det her. Skal prøve å få logga det, så satser vi på en 10kg økning i 1RM :) Begynte å logge for lenge siden men det glapp fort, får plukke opp tråden igjen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...