Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Ved bruk av appen MyFitnessPal har jeg gjort en undersøkelse fra kostholdet mitt, jeg tok de siste 14 dagene og logga absolutt alt jeg spiste og dette er resultatet:

Gj.snittlig kalori: 3208

Gj.snittlig protein: 166g (664 kcal, 20%)

Gj.snittlig karbs: 366g (1464 kcal, 45%)

Gj.snittlig fett: 120g (1080 kcal, 35%)

Store deler av fettet får jeg i meg fra sunn MCT olje (morgen og kveld).

Opplysninger om meg:

Høyde: 180cm

Vekt: 82kg

Fettprosent sommeren 2013: 11%

Erfaring: Trent jevnlig (4-6 dager i uken) siste 36 mnd.

Jeg ønsker å øke vekten min og selvfølgelig bygge mer muskler og styrke. Vil veldig gjerne vippe 85 kg på badevekten så snart som mulig, uten å legge på meg så alt for mye fett på kort tid..

Og noe av det jeg ønsker tilbakemeldinger på er fordelingen min av kalori fra protein, karbs og fett. Er 20% - 45% - 35% en OK fordeling i mitt tilfelle? Bør jeg justere noe? Mer kalorier fra protein og mindre fra fett?

På forhånd tusen takk for alle innspill og tilbakemeldinger!!

Fortsetter under...

ville kjørt F/K/P 20/50/30 i bulk perioden. Du må selv kjenne hvordan din kropp responderer på forskjellige kcal. men på bulk er karbs alltid en fordel.

3200kcal høres riktig ut, og da vil fordelingen være 72gr fett, 400gr karb og 240gr protein. Øker ikke vekten med dette øker du med fett/karb. Ikke nødvendig med alt for mye protein...

Ville glemt vekten, ihvertfall ikke være opphengt i å legge på deg for mye. men du kan veie deg f.eks. hver mandag og viss du går opp mer enn 0.5-1kg i uken ville jeg justert ned på kcal. Husk å evt. justere opp kcal etter hvert! ;)

Takk for innspill, skal gjøre noen korrigeringer.

Har normalt veid meg kun 1 gang i uken, og de siste 14 dagene har jeg hatt en oppgang på 1,5 kg på morgenvekta. Er nok bare en "boost" på vekta nå i starten da jeg spiser mye mer, så vil jeg nok ha en mer balansert vektøkning. Skal følge med.

Merker jeg er mer oppblåst over skuldrer, armer, rygg og nakke. Ikkje minst beina!

Viktigste er ikke å øke tallet på badevekta, målet er å øke tallet på vektstanga, bygge muskler :)

Nå vet jeg null og ingenting om å holde fettprosent osv, men vil du bli sterkere må matinntaket opp. Det er vel en av disse sammenhengene det er så vanskelig å komme utenom.

Jaja, er jo klar over det. Mitt kaloriforbruk er som gj.snittet rundt 2500 kcal til dagen. Ved kalori inntak på 3500-4000 ligger jeg i godt overskudd. Var mer ute etter å få en tilbakemelding på hva jeg bør få kalorier ifra, med tanke på protein, karbs og fett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...