Gå til innhold

Nytt fullkroppsprogram


Felicie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg nærmer meg slutten av en kraftig 4-dagers deload (null trening, bare junk og sjokolade i alle veier). Med andre ord - gleder meg til å komme tilbake med trening og normalt kosthold.

Jeg ønsker av flere grunner å trene et fullkroppsprogram 2-3 ganger i uka. Da har jeg rom for kondisjonstrening og evt. en time saltrening.

Jeg har tidligere trent 2-splitt med underkropp/overkropp, fullkropp med lineær periodisering, fullkropp med tunge og lette dager. Siste periode trente jeg fullkropp med 3 baseøvelser 5x5 ala starting strength og la til noen støtteøvelser i høyrep på slutten av økta. Hva nå?

Jeg er 167 cm høy. Veier 53 kg (jada, bør nok gå litt opp i vekt). Har trent seriøs styrke i et år, men har ikke blitt ordentlig sterk enda pga litt lite mat. Jobber med saken! Tar 42.5 kg med 5 reps i bøy og 50 kg i mark.

Målet mitt er å bygge rumpe, samt ha det gøy på trening (ikke for strengt). Viktig å føle mestringsfølelse for meg. Vil ha en fungerende og sterk kropp som takler alle utfordringer.

Vet at mange vil anbefale SS og RYP. Siste programmet mitt var noe alla ss, men det ble litt lite variasjon for min del. Hva med et A og B-program (fullkropp) som kjøres annenhvergang? 6-8 øvelser i hver økt? Men hva med høyrep/lavrep, lineær/ikke-lineær. Hjelp!

Er ikke så glad i å lage programmer selv, skulle gjerne bare fått et i hånda og fulgt det, men har for øyeblikket ikke råd til pt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du snakka tidligere om at du ikke skulle fokusere så voldsomt på å gjøre alt riktig ;)

Stemmer, men det er ikke noe gøy å dra på trening uten mål..

Har du lyst til å kjøre RYP så gjør du det. Det er ikke så jævlig nøye hvordan du trener. Legg mer fokus på kostholdet.

Greit nok, men jeg skjønner ikke hva som er konseptet, hva som er så spesielt med programmet.. Også vet kg ikke hvilke øvelser jeg skal velge osv. Vil ha flere rumpe-øvelser enn de som er satt opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da legger du til flere rumpeøvelser da. Fortrinnsvis knebøy, utfall(ulike/valgfri variant), glutebridge/hipthrust. Ikke nødvendig å problematisere dette mer enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...