Gå til innhold

deffe ned for så å leangaine?


Tom-Erik

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et spørsmål! vil det være smartest å ligge lavt på kcal for å bli kvitt litt fett for så å ligge på overskudd og trene hardt?

Jeg har grei framgang på styrketreningene for tiden, men fettet minker liksom ikke noe særlig. Så jeg vurderer å drite i styrke framgangen, komme meg ned i vekt, for så å ligge litt i overskudd mens jeg trener hardere igjen.

Noen som har noen formeninger om dette? formen går så sykt opp å ned, enda jeg følger samme matplan og trening nesten hele året. Og uansett om jeg blir mer deffet noen steder på kroppen så slipper aldri fettet rundt magen. Det fettet har vært der i minst 10 år :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har en logg også! Men som sakt, jeg har prvd VELDIG mye forskjellig.. Enten mister jeg masse styrke og trykk, får panikk og begynner å spise bedre igjen, å da strammer kroppen seg opp, styrken kommer + at jeg synes jeg ser bedre ut. Etter en periode så ser det ikke bedre ut igjen. For jeg bloater da jeg får for lite mat også :S Men før da jeg kutta karb osv, så slapp vannet som pokker. Begynner å lure på om kroppen tåler mer å mer "herjing"

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/veien-hit-og-veien-videre-mot-lav-fett.6290/page-3#post-856468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke å droppe styrken. Men bare ikke bry meg om at jeg ikke klarer å løfte like tungt som før. Kardio kjører jeg flere ganger i uken allerede. Noen ganger på morningen, noen ganger etter styrke. Et par andre dager har jeg rein kardio, med trappeløp i Holmenkollen, langkjøring, rulleski, terrengsykkel.. Driver med mye, å trener så og si hver dag.. Spiser tilberedt mat(kylling, karbonadedeig og ris) til lunsj og etter treninga mat.. Spiser egentlig ganske lite, å har en aktiv jobb. Er noe jeg bommer på her :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke å droppe styrken. Men bare ikke bry meg om at jeg ikke klarer å løfte like tungt som før. Kardio kjører jeg flere ganger i uken allerede. Noen ganger på morningen, noen ganger etter styrke. Et par andre dager har jeg rein kardio, med trappeløp i Holmenkollen, langkjøring, rulleski, terrengsykkel.. Driver med mye, å trener så og si hver dag.. Spiser tilberedt mat(kylling, karbonadedeig og ris) til lunsj og etter treninga mat.. Spiser egentlig ganske lite, å har en aktiv jobb. Er noe jeg bommer på her :p

Åssen spiser du da?

hvor mange kcal per dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt på diett, så har det ikke helt nøyaktig i hodet nå..

men jeg veit det ikke er over 2500..

på det meste på en god dag så spiser jeg 400g karbonadedeig, 60g jaminris(ukokt) ca 120g kokt.

5-6 porsjoner proteinshake. 1 beger mager kesam og noen ganger 50g havregrøt til kvelds. og ca 50-60g karbofuel. noe før, og noe etter trening.

har kuttet ned på det etter trening, pga at det kan hemme forbrenningen.

men jeg skal regne ut, slik at jeg får kcal opp.

har ligget både høyere og lavere enn dette, så derfor veit jeg at det ikke er alt for høyt. Prøver å få et litt naturlig forhold til mat også, slik at jeg ikke må måle opp å stresse over alt jeg spiser. for det hjalp heller ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...