Gå til innhold

Markløft med kettlebell


vulpes lagopus

Anbefalte innlegg

Jeg har ifbm med en skade i et kne trent såkalt markløft med kettlebell. Jeg har brukt øvelsen da litt på egenhånd, da med tyngre kettlebell, og føler jeg mestrer det bedre enn vanlig markløft med stang.

Har det noe for seg? Eller "må" man kjøre tradisjonell markløft for at det skal gi noe resultat? Jeg vet jo at det begrenser seg hvor tunge de kulene er, men jeg er på nybegynnernivå, og pr nå er kettlebellene mer en tunge nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du føler du har bedre kontroll på en øvelse du har trent, i forhold til en øvelse du ikke har trent, er ganske naturlig (:

Man mååå ikke kjøre med stang, men det er nok det enkleste mtp justeringsmuligheter for vektene; og så er nok kunnskapen om korrekt teknikk her på forumet bedre når det kommer til stang enn kettlebell.

Hvis du har planer om å trene markløft en stund (håper det, markløft er awesome <3), så vil du jo tilslutt vokse ut av kettlebellsene, og da er det jo nødvendig å konvertere over på stang.

Er stang verre for deg mtp kneskaden? Og isåfall hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du føler du har bedre kontroll på en øvelse du har trent, i forhold til en øvelse du ikke har trent, er ganske naturlig (:

Man mååå ikke kjøre med stang, men det er nok det enkleste mtp justeringsmuligheter for vektene; og så er nok kunnskapen om korrekt teknikk her på forumet bedre når det kommer til stang enn kettlebell.

Hvis du har planer om å trene markløft en stund (håper det, markløft er awesome <3), så vil du jo tilslutt vokse ut av kettlebellsene, og da er det jo nødvendig å konvertere over på stang.

Er stang verre for deg mtp kneskaden? Og isåfall hvordan?