Gå til innhold

protein kvalitet? what


Erich

Anbefalte innlegg

hallo slik ser mitt kosthold ut

20 proteiner fra 3 egg

70 proteiner fra shake

28 proteiner fra brødskiver

15 proteiner fra usunt måltid (et usunt måltid hverdag, ikke mer)

10-20 proteiner fra en sunn variant av yoghurt, (hjemmelagete greier, laget uten sukkert og fett)

18 proteiner fra ris = 161-171 gram proteiner

Total kalori er 3000 + kalorier

jeg har fått beskjed av en fyr at flere av mine protein kilder som brødskiver og ris er dårlige protein kilder og at de eneste gode proteinkildene jeg har er egg og shake

han mener at jeg vil bygge dårlige muskler grunna dette fordi han mener kildene fra de tingene er ikke fullverdige

er dette sant vil jeg bygge dårlig med muskler med mine proteiner selv om jeg har riktig proteinintak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en vanlig feilslutning folk har om at det kun er essensielle aminosyrer som er "bra"..

Selvfølgelig må man ha dem og... (det er liksom poenget med at de heter essensielle)

Men i det store og hele ellers, så er det helt ok å få brorparten av proteinene fra andre kilder.

(men når det kommer til kostholdet ditt ellers, så ser det jo ganske kjedelig ut... Siden du spiser egg, så anntar jeg at du ikke er vegetarianer... da vil jeg jo anbefale å få i deg litt kjøtt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan hende jeg kan begynne med :D

men når 90 gram av proteiner er fra essensielle aminosyrer (egg og shakes) er det greit at resten av proteiene kommer fra andre kilder vil jeg få optimal gains av det?

Tja, kommer ann på hva du ser på som optimal gains.

Men jo.

Så lenge du får i deg nok av de essensielle, så spiller det ingen rolle hva de resterende proteinkildene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...