Gå til innhold

Nutrilett vs Atkins


Coconut

Anbefalte innlegg

Jeg leste nettopp denne artikkelen angående Nutrilett barer... Jeg har i det siste spist Nutrilett barer som mellommåltid (peanøttbaren, namnamnam), men i følge denne artikkelen er ikke næringsinnholdet så ufattelig bra. Jeg er veldig glad i Atkins barene, men er de noe bedre enn Nutrilett barene? Har prøvd å søke litt frem og tilbake men finner ikke et reelt svar, så beklager om jeg oppretter enda en tråd om et tema som allerede har vært diskutert... Er litt ny her inne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg syntes den artikkelen er satt litt på spissen, siden næringsinnholdet i en nutrilett er ganske mye bedre enn i en snikkers.. :) si du spiser 2 barer til 1 måltid, da får du i deg ca 30 g protein, 48 g karbohydrater og 13 g fett! Ca 50 % karbs, 25 fett og 25 i proteiner :) dette er ganske bra i forhold til en snickers med samme vekt som gir deg 70 karb, 30 fett og 10 med proteiner ;)

Litt komplisert forklart, men eg har spiser ofte barer, og det eneste som tar skade er lommeboken :)

Når alt kommer til alt har det med energibalansen og gjøre uansett, så vist du trives med å spise en bar som mellommåltid eller måltid, er det bare å driste på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syntes den artikkelen er satt litt på spissen, siden næringsinnholdet i en nutrilett er ganske mye bedre enn i en snikkers.. :) si du spiser 2 barer til 1 måltid, da får du i deg ca 30 g protein, 48 g karbohydrater og 13 g fett! Ca 50 % karbs, 25 fett og 25 i proteiner :) dette er ganske bra i forhold til en snickers med samme vekt som gir deg 70 karb, 30 fett og 10 med proteiner ;)

Litt komplisert forklart, men eg har spiser ofte barer, og det eneste som tar skade er lommeboken :)

Når alt kommer til alt har det med energibalansen og gjøre uansett, så vist du trives med å spise en bar som mellommåltid eller måltid, er det bare å driste på ;)

Takk for svar! Skjønte forklaringa di og alt made sense, så da kan jeg bare fortsette å spise Nutrilett barer uten dårlig samvittighet.. Selv om jeg liker Atkins hakket bedre. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Så ikke du refererte til atkins, trodde du sammenlignet de barene i artikkelen, men en atkins bar inneholder vell litt mindre karbohydrater og litt mer fett å proteiner mener eg, og noe mer kunstig søtningsmiddel , som ikke skal påvirke blodsukker(?)

Så vist du liker Atkins bedre kan du nok trygt bytte de ut uten noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...