Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok et nybegynnerspm. :) Jeg har sett en video nå:

http://www.youtube.com/watch?v=pWtAKnb89FUbare for å ruske opp litt i mark teknikken min fordi markølftene ikke går som JEG vil om dagen :)

Han holder smalt inntil knærne slik jeg ser mange andre også gjør. Jeg holder endel bredere på trening, hva er konsekvensen av å holde for bredt egentlig? hvis det er noen? jeg føler ingen spesielle smerter, jeg vet jo at det blir en lengre vei å løfte :)

- takk for svar!

Skrevet

Konsekvensen blir at du trener da markløft med bredt grep, eller sansynlegvis ""markløft med litt bredere grep en normalt".

Ikkje nødvendigvis nokon negative konsekvenser av å trene med bredere grep, forskjellen er at du får meire belastning på grepet og eit tyngre avløft. Om du skal perse derimot så er det mest hensiktsmessig å ha så smalt grep at tomlene er borti kne på veg opp. Styrkeløft handler om å løfte tyngst mulig kg så effektivt som muleg. Trening derimot er ein anna sak ;)

Skrevet
Bare for å forvirre trådstarter:

Men Klokov er nå Klokov da, og han bruker nå snatchgrep til et og annet sånn innimellom ellers og;p

Folk med brede skuldre trenger bredere grep enn folk med smale skuldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...