Gå til innhold

Sunne, kalde lunsjtips til matpakka?


IngvildK

Anbefalte innlegg

Det er noen år siden sist jeg lagde matpakker. I månedene fremover blir det veldig travelt, og jeg må med meg lunsjen min som matpakke. Har ingen oppvarmingsmulighet heller, og sliter med å finne på sunne og gode lunsjer som smaker godt kaldt!

Så har noen forslag til lunsjtips, som er gode kalde og holder seg i matboksen frem til lunsjtid?

Gjerne rask å lage, og ekstrabonus hvis den følger prinsippene rundt biorytmedietten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koker 3 egg om morgenen mens jeg steller meg, og har i tillegg en opphakket tomat, paprika og litt rødløk i en boks. Eggene tar jeg med varme, de trenger ikke ligge kaldt, så er de lune ved lunsjtid:) Dette spiser jeg hver dag til lunsj ;) Veldig enkelt, men godt om du er glad i egg.

Et spørsmål, lukter ikke eggene etter de har ligget i matpakken ei stund? Husker bare jeg hadde eggesalat på skolen en gang, og det lukta så forjævlig at jeg måtte hive hele salaten.. men skal nevnes at eggene hadde ligget i kjøleskapet i kanskje to døgn før jeg skjærte de opp. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, lukter ikke eggene etter de har ligget i matpakken ei stund? Husker bare jeg hadde eggesalat på skolen en gang, og det lukta så forjævlig at jeg måtte hive hele salaten.. men skal nevnes at eggene hadde ligget i kjøleskapet i kanskje to døgn før jeg skjærte de opp. :p

Nei, fordi du må ikke skrelle de før du tar de med. Ta de med hele, er de nykokt slik mine pleier være, ruller jeg de inn i litt tørkepapir (fordi de er glovarme) og har de i en liten pose. Og så har jeg en liten boks ved siden med grønnsakene i. Skreller og spiser dem hele med grønnsakene ved siden.

Eggene lukter ikke mer selv om de har ligget noen dager i kjøleskap. De klarer seg godt iallefall 4 dager. Bare de har skallet på seg, lukter de ikke mye. Litt lukt er det alltid, det er tross alt egg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, fordi du må ikke skrelle de før du tar de med. Ta de med hele, er de nykokt slik mine pleier være, ruller jeg de inn i litt tørkepapir (fordi de er glovarme) og har de i en liten pose. Og så har jeg en liten boks ved siden med grønnsakene i. Skreller og spiser dem hele med grønnsakene ved siden.

Eggene lukter ikke mer selv om de har ligget noen dager i kjøleskap. De klarer seg godt iallefall 4 dager. Bare de har skallet på seg, lukter de ikke mye. Litt lukt er det alltid, det er tross alt egg ;)

Åja, okei! Takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...