Gå til innhold

Skulderpress vs Militærpress


tipptopp

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting...

Skjønner meg ikke helt på meg selv og militærpress... klarte ikke 60kg men 32,5kg manualer (skulderpress sittende)... jadda det går opp 6 GANGER...

Er det bare jeg som kuker det til med teknikk eller har det virkelig så mye å si at jeg sitter?

her e begynnelsen av skulder økta jeg kjørte idag

Militær press

20kg x 10

30kg x 10

40kg x 8

50kg x 6

60kg x FAAAAAIL!!!

50kg x 4

55kg x 2

Skulder press i smith maskin bak hode

50kg x 8

60kg x 8

60kg x 8

70kg x 6

Face pull

50kg x 8

55kg x 8

60kg x 8

65kg x 6

Skulderpress manualer

25kg x 8

27,5kg x 8

30kg x 8

32,5kg x 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stående press legger langt større press på mage/rygg, og utsetter kroppen for større stress, overall. Men skuldrene får så klart mer juling om man sitter, i og med at man løfter tyngre - det kommer helt an på hva man prioriterer. Jeg er av oppfatningen at det er hensiktsmessig å løfte på alle mulige måter, med forskjelige typer motstand. Stang, hantler, maskin, omvendt grep, vanlig, foran hode, bak hode (obs obs ) arnold press, osv osv. Man får ikke akkurat mindre muskler eller blir svakere på den måten, men man risikerer å få et usedvanlig godt utviklet muskelparti, som klarer å løfte tungt (etterhvert) på alle mulige måter. Flere bodybuildere er forbausende svake med omvendt greps øvelser, som i benkpress og skulderpress. Grunnen er nok at de ikke løfter særlig tungt på den måten - og lar derfor være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...