Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting...

Skjønner meg ikke helt på meg selv og militærpress... klarte ikke 60kg men 32,5kg manualer (skulderpress sittende)... jadda det går opp 6 GANGER...

Er det bare jeg som kuker det til med teknikk eller har det virkelig så mye å si at jeg sitter?

her e begynnelsen av skulder økta jeg kjørte idag

Militær press

20kg x 10

30kg x 10

40kg x 8

50kg x 6

60kg x FAAAAAIL!!!

50kg x 4

55kg x 2

Skulder press i smith maskin bak hode

50kg x 8

60kg x 8

60kg x 8

70kg x 6

Face pull

50kg x 8

55kg x 8

60kg x 8

65kg x 6

Skulderpress manualer

25kg x 8

27,5kg x 8

30kg x 8

32,5kg x 6

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/2407-skulderpress-vs-milit%C3%A6rpress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man klarer mer når man sitter enn når man står siden man får en bedre base, samt noe å presse kroppen mot. Stående press med hantler er tyngre enn sittende. I tillegg så fungerer det ikke sånn at man halverer noe man klarer med en stang så skal man klare halvparten i hantler.

Stående press legger langt større press på mage/rygg, og utsetter kroppen for større stress, overall. Men skuldrene får så klart mer juling om man sitter, i og med at man løfter tyngre - det kommer helt an på hva man prioriterer. Jeg er av oppfatningen at det er hensiktsmessig å løfte på alle mulige måter, med forskjelige typer motstand. Stang, hantler, maskin, omvendt grep, vanlig, foran hode, bak hode (obs obs ) arnold press, osv osv. Man får ikke akkurat mindre muskler eller blir svakere på den måten, men man risikerer å få et usedvanlig godt utviklet muskelparti, som klarer å løfte tungt (etterhvert) på alle mulige måter. Flere bodybuildere er forbausende svake med omvendt greps øvelser, som i benkpress og skulderpress. Grunnen er nok at de ikke løfter særlig tungt på den måten - og lar derfor være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...