Gå til innhold

Trening for styrke, ikke størrelse?


Regulus

Anbefalte innlegg

(Masse ;))

Greit Tor, jeg har ikke opplevd deg som usaklig generelt, men oppfattet det hele som å være et blindspor der jeg terper på en ting og du på en annen. Men, vi skal som nevnt ikke kapre tråden; jeg saker punktene dine over i den andre tråden, og svarer der. OK?

Regulus: Hvis du ønsker å bruke programmet, så si gjerne hvordan det funker for deg. Det er som sagt satt opp ut ifra mine erfaring, og jeg har hatt samme mål som deg. Det er heller ikke 'ultimat' nødvendigvis, men det er uendelig med variasjoner og tilpasninger som kan gjøres. Det stemmer som Tor sier at dette ikke er bygger 'styrke' i veldig stor grad, men utholdenhet. Det er heller ikke sikkert at dette bør kjøres to ganger i uken, hvis du tenker å trene slik; da hadde jeg personlig delt det opp i en eksplosiv og en core-orientert dag. Det kan vi evt se på senere.

Diskusjonen jeg og Tor har er både litt relevant og litt på siden, så jeg tar den ut av denne tråden som sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så... gitt målene jeg utdypet tidligere, tror folkens at programmet Kristobal foreslo er et godt supplement til Starting Strength og intervalltrening? :)

Bare for å ha sagt det; jeg syns du skal prøve det opplegget i en periode for å se hva du selv liker best å gjøre. Det viktigste av alt er motivasjon; noen blir motivert av å løfte tyngre, noen blir motivert av å kunne ta 100 pushups. Alle er forskjellige.

Da gjør du litt av hvert, og merker relativt fort hva du liker selv; så kan du evt rendyrke med vektløfting hvis du synes det er max. Eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da har jeg bestemt meg for å kjøre intervall, opplegget til Kristobal og Starting Strength =)

Tusen takk for hjelpen, alle sammen!

Jeg kjørte gjennom programmet ditt for første gang i dag, Kristobal. Det gikk okay, men jeg merker jeg har mye å gå på hva teknikk angår. Banana Rolls fikk jeg ikke til i det hele tatt. Skuldrene mine er så stive at jeg er usikker på om det i det hele tatt er fysiologisk mulig for meg å gjennomføre den øvelsen. Har du et alternativ?

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay, da har jeg bestemt meg for å kjøre intervall, opplegget til Kristobal og Starting Strength =)

Tusen takk for hjelpen, alle sammen!

Jeg kjørte gjennom programmet ditt for første gang i dag, Kristobal. Det gikk okay, men jeg merker jeg har mye å gå på hva teknikk angår. Banana Rolls fikk jeg ikke til i det hele tatt. Skuldrene mine er så stive at jeg er usikker på om det i det hele tatt er fysiologisk mulig for meg å gjennomføre den øvelsen. Har du et alternativ?

Tusen takk for hjelpen!

Er du så gærn i skuldrene? Sliter du med å ta armene opp, eller å rulle? Du trenger forsåvidt ikke å strekke armene høyt opp; cluet ligger i å holde posisjonen og å rulle med kontroll.

Men har oppdatert med et alternativ:

https://www.dropbox.com/s/7hl6f0sdbjh0tz5/Bodywork%200.55.xlsx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstens forkjølelse kom selvfølgelig med upåklagelig timing, midt i starten av nytt opplegg:/ Bedre nå, endelig.

Ulrik: Tenkte jeg skulle kjøre en til to dager Starting Strength, en dag Kristobals opplegg og en dag intervall, i første omgang. Hva tror du om det?

Kristobal: Jepp, så gærn i skuldrene :/ Jeg får ikke hevet armene nok til å rulle. Tusen takk!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...