Gå til innhold

Samma hvilken dager jeg øker kcal nivået når jeg skal opp i vekt?


Helowny

Anbefalte innlegg

Ja, det jeg egentlig lurte på var at hvis jeg skal ligge 500 kcal ekstra på grunn av vektøkning, kan jeg da spare de opp til helgen? Hvis jeg spiser vanlig mandag til torsdag, men sparer de 2000 kcal til fredag og lørdag? Spiser de ekstra kaloriene da, eller blir det helt forferdelig galt?

For jeg syns det er kjekt å kunne kose seg med godis i helgene, og det blir gjerne litt for mye av og til, men skal som sagt opp i vekt. Føler jo at det blir en feil måte å gå opp på, siden jeg spiser ganske mye godis. Elsker is og sjokolade... Så kan spise vanvittig mye av det. Det er bare det jeg lurte på egentlig. Eller burde man spise 500 kcal ekstra hverdag av sunne ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingenting i veien med å spise overskuddet ditt i løpet av en bestemt dag, men på sikt bør du nok vurdere hva som er gode vaner du kan tenke deg å ha over tid. Det viktigste er i så fall at du faktisk sørger for å få i deg 2000kcal ekstra på lørdagen. Jeg slår likevel en slager for at det er rimelig mye "vanlig" mat du kan få fra 500kcal ekstra daglig som du vil kunne kose deg minst like mye med som de 2000kcal ekstra i helgen. Og de 500kcal ekstra trenger jo ikke å komme fra sunn mat heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent fysisk er det hipp som happ..men den mentale delen kan slå ut, særlig om det er spiseforstyrrelser med i bildet. For- langsiktig: hva skjer da? Når du når normalvekt - vil det da bli slik at du må spise i underskudd i hverdagen for å kunne spise godterier på lørdagen? Og: hvordan føler du deg etter å spise 2000 i overskudd? Hvis d trigger spiseforstyrrelsen og får deg til å stresse, angre, være restriktiv så er det kanskje ikke så lurt?

Ps; du får mail av mg i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...