Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! For en stund tilbake tenkte jeg å prøve meg på biorytme dietten, men jeg syns det ble for mye tenking for meg.

Men nå har jeg lyst til å prøve igjen ettersom jeg har flyttet for meg selv. Etter det jeg har lest meg opp til nå, så virker det som det er modifisert biortyme diett som er tingen nå. Blir det riktig av meg å tenke at man skal ha et gjevnt inntak av fett hele dagen(20 gram ekstra totalt tidlig på dagen) og gjevnt inntak av protein i løpet av dagen samt lavt--> høyt karb på kvelden?

Før så trodde jeg at jeg ikke kunne spise karbonadedeig/fet fisk til middag kvelds, men det kan jeg altså?

Har et ekspempel på hvordan jeg har spist.

Jeg er 174 cm, 22 år veier 60-61 kg. Jeg spiser for å vedlikeholde vekten min:) Ser dette ok ut?

M1: 1 Egg, 70 kokosmelk, 35 proteinpulver

M2: Kjøttdeig/kylling(150 gram) salat + 1 egg

(Hvis det er lenge siden jeg har spist så spiser jeg en halv boks cottage cheese elr proteinpulver med litt frukt

Etter trening: 20 gram proteinpulver + 2-3 riskaker

M3: 1 filet av laks/150 gram kjøttdeig/1 boks tunfisk i vann med potet/ris

M4: 50 gram havregryn, 1 eple, 30 gram proteinpulver.

Ser det ok ut? Eller er det sånn at kjøttdeig og laksen burde spises i M2?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24042-modifisert-biorytme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt biorytmeprinsippene i rundt ett år nå og det funker veldig bra for meg. Det jeg mener er viktigst er å ha karbohydrater og proteiner før og etter trening, samt i siste måltidet. Om du trener på ettermiddagen kan det da se slik ut:

M1 fett+protein

M2 fett+protein

M3 karbo+protein

Pre+postWO: frukt, bær, protein (og bittelitt fett)

M4 (store mengder) karbo+protein

Har du regna ut kcal på den dagen der? Syns det ser litt lite ut.

Jeg ville ha kjørt på med flere egg i M1 (4-5), droppa pulveret. Få inn litt mer fett i M2 også. Kjørt på med ei frukt før trening, bytta ut riskakene med en frukt+bær. Kjørt et måltid med en del karbo og protein asap etter treninga + kjøre mer karbo i siste måltidet og helst noe som går litt treigere gjennom kroppen enn havregryn. Om du trener mellom M2 og M3 ville jeg heller kjørt det du lista opp som M4 som M3 etter trening. Ville også kjørt laksefileten som M2 og noe magert kjøtt/fisk som M3.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24042-modifisert-biorytme/#findComment-849484
Del på andre sider

Jeg har fulgt biorytmeprinsippene i rundt ett år nå og det funker veldig bra for meg. Det jeg mener er viktigst er å ha karbohydrater og proteiner før og etter trening, samt i siste måltidet. Om du trener på ettermiddagen kan det da se slik ut:

M1 fett+protein

M2 fett+protein

M3 karbo+protein

Pre+postWO: frukt, bær, protein (og bittelitt fett)

M4 (store mengder) karbo+protein

Har du regna ut kcal på den dagen der? Syns det ser litt lite ut.

Jeg ville ha kjørt på med flere egg i M1 (4-5), droppa pulveret. Få inn litt mer fett i M2 også. Kjørt på med ei frukt før trening, bytta ut riskakene med en frukt+bær. Kjørt et måltid med en del karbo og protein asap etter treninga + kjøre mer karbo i siste måltidet og helst noe som går litt treigere gjennom kroppen enn havregryn. Om du trener mellom M2 og M3 ville jeg heller kjørt det du lista opp som M4 som M3 etter trening. Ville også kjørt laksefileten som M2 og noe magert kjøtt/fisk som M3.

Okei, tusen takk for fin inspo. Jeg trener som regel mellom M3 og M4, men da tar jeg heller å kjører på med havregryn etter trening, og heller kylling/mager fisk/tunfisk + karb som siste måltid. Pleier forøvrig å ta litt skyr med noen fruktbiter før jeg legger meg.

Jeg har ikke regnet ut kcal inntaket, men kan være det er noe lite. Jeg får kjøre på med litt mer fett i M2. Men det betyr at du ville utelukket alt av karb til M2 også? Ikke en potet eller litt ris? Evt 1 frukt? Eller skal jeg kun ta en frukt før trening i såfall?

Lurer også på hvorfor du vil utelukke pulver i frokosten? Er det med tanke på at det metter lite? For jeg syns det er så utrolig digg å blande kokosmelk og pulver, men jeg kan kanskje bruke det i et annet måltid evt?

Beklager alle spørsmålene:p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24042-modifisert-biorytme/#findComment-849640
Del på andre sider

Okei, tusen takk for fin inspo. Jeg trener som regel mellom M3 og M4, men da tar jeg heller å kjører på med havregryn etter trening, og heller kylling/mager fisk/tunfisk + karb som siste måltid. Pleier forøvrig å ta litt skyr med noen fruktbiter før jeg legger meg.

Jeg har ikke regnet ut kcal inntaket, men kan være det er noe lite. Jeg får kjøre på med litt mer fett i M2. Men det betyr at du ville utelukket alt av karb til M2 også? Ikke en potet eller litt ris? Evt 1 frukt? Eller skal jeg kun ta en frukt før trening i såfall?

Lurer også på hvorfor du vil utelukke pulver i frokosten? Er det med tanke på at det metter lite? For jeg syns det er så utrolig digg å blande kokosmelk og pulver, men jeg kan kanskje bruke det i et annet måltid evt?

Beklager alle spørsmålene:p

no problemo.

Siden M2 da blir måltidet ditt før trening ville jeg putta i en middels mengde karbo til den og. Eventuelt lage et lite preWO måltid med raskt opptagelig karbo og protein fx noen frukter, litt havregryn og litt proteinpulver.

Grunnen til å utelukke pulver til M1 er på grunn av å ha litt ulike proteinkilder med ulike mikronæringstoffer er bra, noe det er masse av i egg. Desuten har du veldig lite fett i det måltidet der. Veldig kjapå hueregning forteller meg at det er snakk om 10-12 gram. Det er veldig lite. Kutt litt ned på protein her og opp med fett også kan du heller spise enda mer prot i M4.

Må også understreke viktigheten av masse karbo i M4 :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24042-modifisert-biorytme/#findComment-849678
Del på andre sider

no problemo.

Siden M2 da blir måltidet ditt før trening ville jeg putta i en middels mengde karbo til den og. Eventuelt lage et lite preWO måltid med raskt opptagelig karbo og protein fx noen frukter, litt havregryn og litt proteinpulver.

Grunnen til å utelukke pulver til M1 er på grunn av å ha litt ulike proteinkilder med ulike makronæringstoffer er bra, noe det er masse av i egg. Desuten har du veldig lite fett i det måltidet der. Veldig kjapå hueregning forteller meg at det er snakk om 10-12 gram. Det er veldig lite. Kutt litt ned på protein her og opp med fett også kan du heller spise enda mer prot i M4.

Må også understreke viktigheten av masse karbo i M :)

Okei :) Takk for godt svar. Da vet jeg hvilke endringer jeg skal gjøre!

God søndag til deg!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24042-modifisert-biorytme/#findComment-849683
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...