Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt aktivt å trene for ett halvt år siden. I tillegg til et vanlig kosthold har jeg brukt proteiner etter trening.

Spørsmålet er hva burde jeg bruke av ulike kosttilskudd når målet er å fjerne litt ekstra fett rundt magen samtidig som jeg ønsker å bygge mest mulig muskler. Målet er å se grei nok ut neste sommer som en start.

Hvis jeg skal ha et optimalt kosttilskudd hva er det som er nødvendig da?

Proteiner, kreatin,CLA ? Er det noe mer?

Tar imot tips med takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24000-hva-trenger-jegkosttilskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste kosttilskuddet som har dokumentert effekt, er vel kreatin monohydrat. Men det er neppe dumt å investere i litt D vitamin, som det kan være leit å få i seg nok av her i vinterhalvåret.

Det er vel strengt talt ikke det eneste kosttilskuddet med dokumentert effekt. Det er det mest dokumenterte, though (kanskje det var det du mente?)

Annonse

Når jeg først begynte å trene kjøpte jeg omega-3, protein, glutamin, bcaa og kreatin. Etter å ha lest denne saken bestemte jeg meg for å kutte ut all kosttilskudd med unntak av tran. Jeg fortsetter å legge på meg muskler som aldri før og merker ingen forskjell. Bortsett fra at jeg har mer penger på kontoen da :)

Som det er blitt sagt flere ganger på dette forumet, spiser du "riktig" og får dekket det du trenger gjennom maten, trenger ikke du å kjøpe kosttilskudd.

Det er først når kostholdet sitter "perfekt" at man trenger kosttilskudd. Jeg mener det blir brukt for 2 hensikter. For å få en liten "touch" på et allerede bra treningsprogram og kosthold, eller som en erstatter de få gangene man ikke rekker å spise ordentlig mat. Bruker selv noe kosttilskudd, men så sitter rutinene på kostholdet ganske bra støpt også. I det store og det hele bør man spise mye kjøtt, grønnsaker, og kutte på carbs. Så kan man tenke på småting som f.eks å drikke mye grønn te, ha kanel på maten, og spise chili. Selv bruker jeg proteinpulver hvis jeg må, carbs etter trening, BCAA, ZMA, glutamin og PWO. Men fokuserer på å få riktig mat oppi tupperware-boksene og spise det når jeg skal.

En du kan lære mye av er Kai Greene. Både når det gjelder matrutiner og trening: http://www.youtube.com/watch?v=i1pjY1mDAa8

Det er først når kostholdet sitter "perfekt" at man trenger kosttilskudd. Jeg mener det blir brukt for 2 hensikter. For å få en liten "touch" på et allerede bra treningsprogram og kosthold, eller som en erstatter de få gangene man ikke rekker å spise ordentlig mat. Bruker selv noe kosttilskudd, men så sitter rutinene på kostholdet ganske bra støpt også. I det store og det hele bør man spise mye kjøtt, grønnsaker, og kutte på carbs. Så kan man tenke på småting som f.eks å drikke mye grønn te, ha kanel på maten, og spise chili. Selv bruker jeg proteinpulver hvis jeg må, carbs etter trening, BCAA, ZMA, glutamin og PWO. Men fokuserer på å få riktig mat oppi tupperware-boksene og spise det når jeg skal.

En du kan lære mye av er Kai Greene. Både når det gjelder matrutiner og trening: http://www.youtube.com/watch?v=i1pjY1mDAa8

Definitivt. En nybegynner med 6mnd trening har mye å lære av Kai Greene når det gjelder matrutiner. Hvertfall trening.

Eller ikke..

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...