Gå til innhold

Mageøvelser etter svangerskap og keisersnitt


kakemonster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta først tiden til hjelp, en mnd er ikke lenge!!. Du skal vente en god stund med øvelser direkte på magen etter keisersnitt (kan risikere å få brokk om du kjører på for hardt for tidlig) Begynn i det små med stabiliseringsøvelser etter et par-tre mnd.

Tren heller rolig resten av kroppen, gå gode turer med vogn og nyt tiden med den lille. Dette funket iallefall på meg, og magen trakk seg greit tilbake (selvom det gikk mye tregere med nr 2 enn nr 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Trenger tips til gode mageøvelser jeg kan starte med etter svangerskap og keisersnitt, for å få magen tilbake på plass. En mnd siden fødsel og magen er stor og slapp :(

Det tar faktisk 10 mnd før kroppen er tilbake til slik den var før du ble gravid. En måned er ingenting. Dessuten må du gå ned i vekt for å bli strammere, ikke bare trene magen. Og du skal ikke gå mye ned i vekt hvis du ammer - ammingen i seg selv vil hjelpe deg å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nr 3 :p Tok bukplastikk med sammensying av magemuskler for 5 år siden, den operasjonen kunne jeg jo egentlig spart meg for for det er helt ødelagt. Jeg får ikke trene magen direkte før 3 mnd etter snittet, men jeg vil ha øvelsene klar til jeg kan begynne igjen :) Jeg har forresten aldri gått ned i vekt av å amme, vekta har stått stille til jeg har sluttet å amme begge gangene tidligere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...