Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har begynt å trene seriøs styrketrening for ca. 4 måneder siden. Trener styrkeprogrammet Starting Strenght, med knebøy-trening 3 dager i uken. Opplever at teknikken er stort sett bra. Etter de siste 2 siste treningene har jeg etter trening kjent på lette smerter på innsiden av knærne. Har en mistanke om at dette har kommet pga litt for lite fokus på å presse knære "ut", altså hele tiden passe på knær over tær ved eksentrisk og konsentrisk arbeid. Har ikke kjent noe under trening, men smertene oppstår etter trening. Har en mistanke om at det er de indre meniskene som kan ha fått en "trøkk".

Har nå bestillt meg legetime, i håp om å muligens få en MR-undersøkelse om ikke alt for lang tid. Trenger tips, råd og tilbakemeldinger fra dere på forumet om hva jeg kan/skal gjøre og eventuellt ikke. På forhånd takk :)

Fortsetter under...

Ville først og fremst dratt til en manuellterapeut el.l. i stedet for lege. Manuellterapeut kan også henvise til MR (selv om jeg ikke ser noe poeng i ta MR i dette tilfellet). En allmennlege kan ingenting om idrettskader. Overpronerer du? I så fall - gå til innkjøp av innleggsåler. Tren litt knebøy med strikk rundt knærne om du ser at knærne faller mye innover. Og ikke bøy når du har smerter.

For det første er teknikken ikke stort sett grei om knærne faller innover, da er den kjempefeil og du bare venter på at noe skal gå galt! ;)

Ellers er jeg enig med nano at dette ikke høres ut som noe du trenger å ta MR bilde av. Fiks teknikken og se om det blir bedre av det. Om dette ikke hjelper kommer du til en terapeut som kan undersøke deg skikkelig, og om han/hun mener det er nødvendig med MR får du ta det derfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...