Gå til innhold

Inspill til kosthold-og treningsplan??


Anbefalte innlegg

Hei ;) Lurte på om noen kunne si litt om hva de synes om denne kostholds- og treningsplanen; Bør noe justeres opp/ ned, er det for mye/lite av noe? Og er den realistisk??

Ok, først litt om meg: er gutt på 17år, 180cm over bakken, rundt 73 kg. Armene og beina er nokså «ripped» og ryggen og brystet er ikke så verst de heller, men vil gjerne få vekk det siste magefettet.

I utgangspunktet har jeg satt meg mål rundt 65 kg, men det er nok ikke sikkert at jeg går så lavt ned hvis kroppskomposisjonen endrer seg tilstrekkelig til at jeg blir fornøyd. Satser på å fortsatt kunne bygge LITT muskler i prosessen. Har tenkt å bruke god tid( 6 mnd) på å nå målet mitt, og tar sikte på litt under en halvkilos nedgang i uka. Dette er selvfølgelig fordi jeg vil prøve at mest mulig av underskuddet blir dekt av fettlagrene og minst mulig muskelsvinn (og fordi dette er en sunnere måte å gå ned på) Har trent styrke i litt over ett år hvor det siste halvåret har vært seriøst KOSTHOLD : Må først poengtere at jeg er 17 og da bor jeg hjemme i helgene(bor på hybelbygg i skoledager), så jeg spiser super strengt i uka mens i helgene gjør jeg så godt jeg kan for å velge de beste alternativene ut av den maten foreldrene mine har… Kosthold : dette er hva jeg spiser hver dag mandag – fredag: 2 bokser mager kesam

120g havregryn, 1 l skummet melk,

75 g prot.pulver,

3-400 gram kyllingfilet,

1 ss olivenolje,

10 gram oboy pulver( i melka før trening) ,

1 ss tran + ca 3-500 gram gr.saker til middag/kvelds.

Drikker 3-3,5 liter vann iløpet av dagen. Dette blir rett i overkant av 2100 kcal med 170 g karb, 240 g prot og 55 g fett. Tar også vitaminpiller...

TRENING: i uka: gjør alltid «morgencardio» på tom mage før skolen, enten 2x15 min rolig/moderat roing etterfulgt av 30 min ganske anstrengende spinning, eller så jogger jeg moderat intensitet i 75 min. Etter skolen trener jeg styrke, vanligvis rundt 45 min til 1 time, men det er ganske intenst, har ikke så lange pauser(60-90 sek) og har nesten bare supersett. Trener med en 4 splitt hvor jeg starter på nytt igjen etter dag 4, ingen hviledager…( bortsett fra hvis det skjer noe som gjør at jeg ikke får trent, noe som skjer veldig sjeldent) Bytter øvelsesutvalg og repetisjoner 1 gang i måneden Etter styrkeøkta tar jeg en lang gåtur i skogen på 2 timer, eller så ror jeg i 20 min moderat intensitet etterfulgt av at jeg går opp til en fjelltopp som da blir en gåtur på 50 min.Dropper kveldscardioen på beindagen :dead: I helgene blir det kun 1 time moderat cardio etter styrketreninga.

Det ble et langt innlegg men håper virkelig noe tar seg tid til å lese det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser for lite i forhold til treningsmengden din, morgencardio så styrketrening og deretter enda mer cardio? Det blir for mye cardio, det du risikerer er at du mister mye muskelmasse. Det jeg foreslår er at du finner deg et seriøst treningsprogram med innlagte hviledager. F. eks starting strength, RYP, PHAT, X size eller noe lignende også spiser du mer mat, da vil du bygge mer muskler og se mer fit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser for lite i forhold til treningsmengden din, morgencardio så styrketrening og deretter enda mer cardio? Det blir for mye cardio, det du risikerer er at du mister mye muskelmasse. Det jeg foreslår er at du finner deg et seriøst treningsprogram med innlagte hviledager. F. eks starting strength, RYP, PHAT, X size eller noe lignende også spiser du mer mat, da vil du bygge mer muskler og se mer fit ut.

OK,:) takk for svar. får se om jeg prøver ut phat, eller x size etterhvert, men prøver å fortsette med det oppsettet jeg har nå litt til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er 180 høy og vil fra 73kg ned til 65 for å bli kvitt det "siste magefettet"?

Her bør du heller prioritere å legge på deg 12-15 kg og da begynne å snakke om å trappe ned. Du bør absolutt trene tung styrke og spise mye mat fremfor å gå ned i vekt nå i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er 180 høy og vil fra 73kg ned til 65 for å bli kvitt det "siste magefettet"?

Her bør du heller prioritere å legge på deg 12-15 kg og da begynne å snakke om å trappe ned. Du bør absolutt trene tung styrke og spise mye mat fremfor å gå ned i vekt nå i mine øyne.

Ja, jeg vet at jeg har ganske mye jobb å gjøre med tanke på å øke i fettfri masse... men tenkte å cutte så lavt jeg kan komme naturlig og uten at det blir usunt, før jeg begynner med leangains.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...