Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har et bekken som stadig går ut av "stilling". Får satt dette på plass hos fysio, men det går ofte tilbake igjen etter noen dager eller uker. Når det er ute av stilling kjenner jeg det enten i korsryggen eller ene kneet. Det blir også mye spenninger i musklene nedover foten. Disse spenningene løsner fysio opp i, men de kommer tilbake så fort bekkenet faller ut av stilling igjen.

Noen som har erfaring med dette? Hva med trening og dette problemet?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23719-bekken-som-stadig-faller-ut-av-stilling/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Kanskje det kan hjelpe å styrke nedre kontrollsone (Rompemusklene) og de musklene som henger fast i bekkenet, for å stabilisere og holde på plass. Men vil jo tro at fysioterapeuten du har vært hos gir deg noen gode råd til hva du kan gjøre?

Jeg har hatt bekkenløsning lenge, og jeg må fokusere på å trene opp igjen alle musklene i det området og holde bekkenet stabilt når jeg trener. En ting som har hjulpet er dype knebøy med liten belastning, og fokusere på at knærne skal presses utover og bekkenet ikke skal tilte. Det har vært vanskelig å "få tak i" musklene, men jeg begynner å få teken på det og kjenner nå lettere hvis det begynner å svikte. Naprapat hjalp meg også, men å trene opp musklene har vært det som har gjort den største forskjellen for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...